![Webasto i Bosch dla autonomicznej jazdy](https://warsztat.pl/img/artykuly/74772_webasto-i-bosch-dla-autonomicznej-jazdy_1.jpg?dta=1656933449)
Obie firmy wspólnie opracowują prototyp integracji czujników dla pojazdów autonomicznych. Najnowsza propozycja skrywa 25 czujników, a pojazd zostanie po raz pierwszy zaprezentowany publicznie podczas EXPO2022 w ramach programu Startup Autobahn.
Już 7 lipca w Stuttgarcie Webasto i Bosch pokażą swe najnowsze dzieło. Cztery czujniki radarowe, cztery czujniki lidarowe i 16 kamer różnych typów firmy Bosch zintegrowane są z modułem czujników dachowych (RSM) firmy Webasto. Czujniki niezawodnie wykrywają otoczenie i mają w przyszłości umożliwić autonomiczną jazdę na poziomie 4.
Integracja czujników w poszyciu dachu
Aby zapewnić funkcjonalność w każdych warunkach pogodowych, Webasto integruje m.in. funkcje czyszczenia, odladzania i odmrażania oraz chłodzenia czujników. Ponadto w RSM znajduje się wysoce precyzyjny czujnik ruchu i położenia pojazdu (VMPS) firmy Bosch, który wykorzystuje odbiorniki Safe GNSS (do przesyłania danych z satelitów nawigacyjnych) oraz czujniki przyspieszenia (czujniki inercyjne) do określania bezwzględnej i względnej pozycji pojazdu.
- W porównaniu z obecnymi na rynku prototypami, możemy znacznie zmniejszyć wysokość i ciężar eleganckiego modułu dachowego, a jednocześnie zintegrować przezroczysty, przesuwny dach, który zapewnia pasażerom komfort, powietrze i światło w pojeździe - wyjaśnia Freddy Geeraerds, członek zarządu Webasto SE, odpowiedzialny za globalną działalność w zakresie dachów.
Niezawodne wykrywanie otoczenia
Czujniki radarowe są ważne dla wykrywania odległości, prędkości i konturów, zwłaszcza przy złej pogodzie. Czujniki lidarowe zapewniają bardzo dokładny trójwymiarowy obraz otoczenia i obiektów, wykrywają ruch i mierzą prędkość. Dzięki zastosowaniu różnych kamer można wykrywać i klasyfikować nie tylko odległość, otoczenie i obiekty, ale także rozpoznawać oznaczenia, oznakowania i światła drogowe.
Fot. Webasto
Komentarze (0)