Zagraniczne

Warto wiedzieć

ponad rok temu  07.01.2022, ~ Michał Żak - ,   Czas czytania 3 minuty

ZF na targach CES 2022

Koncern rozwija inteligentne systemy zaawansowanego bezpieczeństwa, zautomatyzowanej jazdy i elektryfikacji dla szeroko pojętej mobilności.

Podczas targów Consumer Electronics Show (CES) Grupa ZF potwierdziła swoje postępy w realizacji strategii Next Generation Mobility. ZF uważa, że nie jest to już odległa wizja, ale namacalny cel, który jest możliwy do osiągnięcia już teraz. Firma ZF opracowała i zaprezentowała zawansowane inteligentne technologie, które wprowadzają bezpieczeństwo, automatyzację i elektryfikację pojazdów na nowy poziom. Te osiągnięcia umożliwiają wprowadzenie kluczowych ulepszeń, które mają korzystny wpływ na globalne społeczności
i na środowisko.

- W ZF staramy się znaleźć równowagę pomiędzy opracowywaniem inteligentnych technologii, które pomogą nam stawić czoła głównym wyzwaniom związanym z mobilnością, a wprowadzaniem ich na rynek w odpowiednim czasie - powiedział Martin Fischer, członek zarządu ZF i dyrektor zarządzający regionem obu Ameryk.

- Dzięki temu konsumenci będą mogli już dziś czerpać korzyści związane z bezpieczeństwem i ochroną środowiska, a jednocześnie będą mogli przyzwyczaić się do nowych rozwiązań i funkcji systemów ADAS i AD, co pozwoli na modernizację niezbędnej infrastruktury np. w zakresie ładowania akumulatorów elektrycznych lub instalacji dedykowanych pasów ruchu dla zautomatyzowanych pojazdów wahadłowych.

Podnoszenie poziomu

Ostatnie sukcesy w zakresie kontraktów z klientami i rozwój potencjału firmy ZF potwierdzają słuszność tej strategii. Na przykład, wcześniej ogłoszony pakiet technologii zautomatyzowanej jazdy ZF, w tym coASSIST, został już wprowadzony na rynek przez firmę Dongfeng

w Chinach; coDRIVE, gdzie obserwujemy duże zainteresowanie klientów kolejnym etapem rozwoju systemów L2+; oraz coPILOT, system skalowalny do poziomu 4, który zostanie wprowadzony we współpracy z szybko rozwijającym się wietnamskim producentem pojazdów elektrycznych VinFast.

- Nasi klienci, producenci pojazdów, poszukują zaawansowanych technologii, jak również inteligentnych rozwiązań i funkcji, które stanowią wartość dodaną dla konsumentów - podkreślił Fischer.

- Odnieśliśmy sukces w stałym rozszerzaniu segmentu ADAS i AD dzięki kontraktom na czujniki i wysokowydajne komputery, które obejmują dostarczanie kombinacji tych technologii, i umożliwiają dostarczanie zaawansowanych funkcji oraz mocy obliczeniowej potrzebnej do pracy
z naszym superkomputerem ProAI.

Korzyści dla transportu wahadłowego, pojazdów użytkowych i przemysłu


Kolejnym ważnym obszarem jest transport jako usługa (Transportation as service), który będzie zyskiwał na znaczeniu wraz z ciągłym rozwojem mega metropolii. Zatory komunikacyjne i wykorzystanie przestrzeni będą napędzać potrzebę alternatywnych rodzajów mobilności, a zespół ds. zautomatyzowanych systemów transportowych ZF może obecnie dostarczyć gotowe rozwiązania w zakresie planowania, obsługi i wdrażania zautomatyzowanego systemu wahadłowego, który będzie zarówno wspomagał centra miast, jak i łączył je z odległymi obszarami wiejskimi. Firma ZF wprowadza te rozwiązania w Stanach Zjednoczonych.

Od początku roku 2022, nowa dywizja Commercial Vehicle Solutions umożliwi pełne wykorzystanie potencjału i kompetencji ZF oraz byłego WABCO. Dzięki temu powstanie globalny dostawca oferujący technologie niezbędne do zapewnienia zaawansowanego bezpieczeństwa i zautomatyzowanych funkcji jazdy, a także zaawansowanych układów napędowych na rynku, na którym istnieje silna potrzeba wykorzystania tych możliwości.

Firma ZF wykracza poza te bardziej tradycyjne modele mobilności, oferując zaawansowaną automatyzację dla sprzętu rolniczego, górniczego, sprzętu terenowego i zautomatyzowanych wózków widłowych, a także pomagając środowisku poprzez ultra-wydajne przekładnie do turbin wiatrowych.

fot. ZF

Komentarze (1)

dodaj komentarz
do góry strony