1. Podczas postoju na wzniesieniu najpierw zaciągnij ręczny hamulec, a dopiero później wrzuć lewarek na pozycje "P".
Dzięki temu prostemu zabiegowi unikniesz szarpania z lewarkiem i oszczędzisz koło i zapadkę hamulca ręcznego.
2. Nigdy nie przełączaj lewarka w pozycję "P" gdy samochód się toczy.
Grozi to wyłamaniem koła i zapadki hamulca ręcznego.
3. Wymieniaj olej regularnie co około 60.000 kilometrów.
W przypadku przekładni CVT olej wymieniaj co każde 30.000 kilometrów.
4. Olej wymieniaj metodą dynamiczną. Tylko taki sposób zagwarantuje wymianę całej objętości oleju.
Usługę możesz wykonać w warsztatch Liqui Moly Proline Serwis.
5. Zawsze płucz skrzynię przed wymianą oleju.
Dzięki temu zabiegowi udrożnisz kanały i zawory sterujące zmianą biegów.
6. Podczas eksploatacji w zimne dni ruszaj powoli i poczekaj, aż skrzynia zapracuje na najwyższym przełożeniu.
Dzięki temu zabiegowi skrzynia będzie w pełni smarowana.Po wstępnym rozgrzaniu możesz zacząć normalną jazdę.
7. Pamiętaj, że samochodów z automatyczną skrzynią biegów raczej nie holujemy.
Jeżeli już to na pracującym silniku. Przed holowaniem sprawdź szczegóły w instrukcji swojego pojazdu.
8. Nie nadużywaj pozycji N. Podczas postoju na światłach nie ma sensu przełączać w pozycje N.
To samo dotyczy zjazdu z górki.
9. W przypadku pierwszych objawów awarii nie zwlekaj z wizytą u mechanika.
Pierwsze objawy niewłaściwie funkcjonującej skrzyni często da się wyeliminować przy pomocy płukania i wymiany oleju. Gdy będziesz zwlekał, może dojść do poważnej i kosztownej awarii.
Umiejętne korzystanie z tych przełożeń pozwala oszczędzić paliwo i hamulce.
Piotr Mering
kierownik marketingu Liqui Moly Polska
Komentarze (0)