Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  21.04.2011, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

- USA, Chiny, Indie oraz kraje Europy Zachodniej i Wschodniej to rynki motoryzacyjne, które w dniu dzisiejszym w największym stopniu otwarte są na technologię EPS. Fakt coraz większego zainteresowania wśród światowych producentów elektrycznymi układami kierowniczymi, to w głównej mierze wynik tego, iż pozwalają one na znaczne oszczędności w zakresie spalania paliwa i emisji CO2. Dziś zdecydowana większość naszej produkcji w Tychach to właśnie układy elektryczne EPS – mówi Rafał Wyszomirski, prezes Nexteer Automotive Poland i dyrektor tyskiej fabryki, która dotychczas wyprodukowała niemal połowę z 15 milionów układów EPS Nexteer.
Niemal dziesięć lat temu systemy EPS stanowiły zaledwie cztery procent łącznej sprzedaży produktów Nexteer, w poprzednim roku poziom ten osiągnął już 30 procent. Według analiz specjalistów firmy, do roku 2015 niemal połowa produkcji Nexteer związana będzie z układami kierowniczymi w technologii EPS, a do roku 2020 co najmniej połowa samochodów poruszających się po światowych drogach będzie wyposażona w elektryczne układy kierownicze.


- Z roku na rok technologia systemów elektrycznych wypiera najpopularniejsze dotychczas układy hydrauliczne. Światowi producenci zrozumieli, że dzięki zastosowaniu mniejszych, pozwalających na zaoszczędzenie paliwa układów EPS, stają się zarazem bardziej konkurencyjni, a ich samochody są atrakcyjniejsze dla nowych klientów – mówi Laurent Bresson, dyrektor zarządzający Nexteer Automotive w Europie i dyrektor światowej sprzedaży koncernu.
Dzięki zastosowaniu technologii EPS Nexteer, światowi producenci są obecnie w stanie zmniejszyć zużycie paliwa swoich nowych modeli o sześć procent, ograniczając zarazem emisję CO2 o 8 g/kg. Według analiz Nexteer, zmniejszenie zużycia paliwa dzięki systemom Nexteer pozwoliło kierowcom aut wyposażonych w EPS na zaoszczędzenie dotąd ponad pięciu miliardów litrów paliwa.
W początkach produkcji, elektryczne układy kierownicze montowane były jedynie w najmniejszych samochodach miejskich. Obecnie wykorzystywane są w każdym segmencie samochodów osobowych, począwszy od aut klasy A, po największe SUVy oraz muscle cary.

Nexteer Automotive jest globalną firmą produkującą układy kierownicze ze wspomaganiem hydraulicznym i elektrycznym, kolumny kierownicze oraz produkty do układów jezdnych dla producentów oryginalnych podzespołów. Nexteer Automotive Poland jest polskim oddziałem Nexteer Automotive, globalnej firmy produkującej układy kierownicze ze wspomaganiem hydraulicznym i elektrycznym, kolumny kierownicze oraz produkty do układów jezdnych dla producentów oryginalnych podzespołów. W Polsce znajdują się dwa zakłady Nexteer Automotive: w Tychach oraz w Gliwicach, zatrudniające łącznie 1400 osób. W trakcie roku produkują one ok. trzech milionów układów i kolumn kierowniczych, w tym najbardziej zaawansowany technologicznie układ Single Pinion EPS. W ramach tyskiej fabryki funkcjonuje także centrum inżynieryjne, które tworzy specjalistyczne rozwiązania dla samochodów osobowych produkowanych przez globalne koncerny samochodowe, klientów Nexteer Automotive. Tyska fabryka Nexteer Automotive jest zarazem jednym z największych zakładów firmy na świecie pod względem zatrudnienia oraz wielkości produkcji.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony