Części i regeneracja

Części i regeneracja

2 dni temu  06.08.2025, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

1500 sposobów, aby uczynić auta lepszymi. Przegląd czujników SNR
Strona 2 z 2

Czujnik ciśnienia w kołach – TPMS

TPMS odpowiada za monitorowanie poziomów ciśnienia w oponach. Umożliwia stałą kontrolę ogumienia, a w razie wykrycia spadku ciśnienia informuje o tym kierowcę. 

Rozróżniamy dwa rodzaje TPMS-ów:
1. bezpośredni – czujniki znajdujące się w każdym z kół dostarczają do komputera pojazdu informacje z każdego z nich osobno za pomocą fal radiowych. Umieszczane są zwykle bezpośrednio za zaworem powietrza lub mocowane do obręczy. System zawiera kryształ kwarcu, dzięki któremu różnica ciśnień zamieniana jest na impulsy, zamieniane na częstotliwości 434 MHz i przekazywane do komputera. Transmisja odbywa się średnio co minutę, więc pomiar jest bardzo dokładny;
2. pośredni – porównuje prędkości poszczególnych kół, wykrywa niskie ciśnienie w tych, które muszą wykonać więcej obrotów. Wykorzystuje do tego czujniki prędkości, które funkcjonują w ramach systemu zapobiegania blokowaniu kół (ABS) oraz elektronicznego systemu stabilizacji (ESP). W nowych autach przy pośrednim TPMS-ie wykorzystuje się wibrację kół, badając rezultat zmian obciążeń podczas przyspieszenia, hamowania lub pokonywania zakrętów.       

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony