Tytułem „International Engine of the Year” wyróżniony został również 2,5-litrowy silnik TFSI. Jednostka nagrodzona została w kategorii od 2 do 2,5 l, dodajmy – czwarty raz z rzędu.
W montowanym w modelach Audi TT RS plus Coupé i Roadster silniku zastosowano dwa flagowe rozwiązania techniczne Audi: turbodoładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa FSI. To właśnie nim jednostka zawdzięcza swoje zwycięstwo w konkursie.
Audi TT RS plus Coupé i Roadster, przy pojemności skokowej 2480 cm³, generują w zakresie od 5,5 do 6,7 tys. obr./min. moc 265 kW (360 KM). Maksymalny moment obrotowy 465 Nm dostępny jest od 1650 do 5400 obr./min. Dzięki temu pojazd przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 4,1 sekundy (Roadster: 4,2 sek.), a prędkość maksymalna auta z takim silnikiem to 280 km/h.
2,5-litrowy silnik TFSI będzie również montowany w modelu RS Q3, który na rynku pojawi się jesienią br. Ta benzynowa jednostka generuje w nim moc 228 kW (310 KM) przy średnim zużyciu paliwa wynoszącym tylko 8,8 l na 100 km. SUV przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 5,5 sekundy, a jego prędkość ograniczono do 250 km/h.
Fot. Audi
Komentarze (0)