Continental świętuje w tym roku wyprodukowanie 250 milionów elektronicznie sterowanych układów hamulcowych (ang. Electronic Brake Systems, EBS). Układy EBS produkowane są przez Continental już od 30 lat.
EBS stabilizują pojazd, przejmując niektóre funkcje w zakresie hamowania. Układy ABS (ang. Anti-lock Brake System) i elektroniczne układy stabilizacyjne to jedne z kluczowych rozwiązań, które mają największy wpływ na skrócenie drogi hamowania, poprawę stabilności na drodze, wpływają także na poprawę komfortu jazdy.
- W tym roku będziemy mieli kolejne dwie okazje do świętowania – mówi Felix Bietenbeck, dyrektor jednostki organizacyjnej ds. dynamiki pojazdów, która funkcjonuje w ramach Działu Podwozi i Bezpieczeństwa firmy Continental. - Linię produkcyjną we Frankfurcie opuści stumilionowy układ EBS, a tym samym liczba tego rodzaju układów wyprodukowanych przez Continental na całym świecie sięgnie już 250 milionów.
Produkcja elektronicznie sterowanych układów hamulcowych rozpoczęła się w 1984 roku w zakładzie Rödelheim we Frankfurcie, w którym z linii produkcyjnej zjechał MKII – pierwszy opracowany przez firmę Continental układ blokowania kół podczas hamowania. MKII był jako pierwszy całkowicie zintegrowany z układem ABS, który standardowo montowano w Lincolnach Continental i Fordach Scorpio. Skutecznie zapobiegał blokowaniu kół w trakcie hamowania, a jego masa wynosiła aż 11,5 kilograma.
W miarę jak na rynku pojawiały się kolejne generacje układów EBS, ich masa stopniowo malała. MK 20, który wszedł do masowej produkcji w 1995 roku, ważył już zaledwie 2,7 kg. Z kolei dwukilogramowy MK 60 (sam układ ABS) zyskał w 2000 roku miano najlżejszego elektronicznie sterowanego układu hamulcowego na świecie. Dodanie do niego elektronicznego układu stabilizacyjnego (ang. Electronic Stability Control, ESC) zwiększyło jego masę tylko o 0,3 kg.
Od 2011 roku wytwarzana jest obecna generacja elektronicznie sterowanych układów hamulcowych o nazwie MK 100. W porównaniu do poprzedników, ich masa i wymiary zmniejszyły się jeszcze o około jedną trzecią. Rodzina produktów MK 100 firmy Continental została skonstruowana w sposób modułowy, dlatego producenci mogą konfigurować układy według swoich potrzeb – począwszy od układów ABS dla motocykli, poprzez podstawowe układy ABS dla niewielkich samochodów, aż po wysokowydajne, nowoczesne rozwiązania dla pojazdów ciężkich.
Komentarze (0)