Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  17.12.2012, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

50 milionów wtryskiwaczy Bosch

 

Produkcja seryjna pomp wysokociśnieniowych HDP rozpoczęła się w 2006 roku, a pierwsze modele przeznaczone były dla silnika Ecotec koncernu General Motors. W tym samym roku swoją premierę miały wtryskiwacze HDEV5, które zastosowano po raz pierwszy w silniku Prince produkowanym przez PSA/BMW.

Wtryskiwacze wysokociśnieniowe HDEV5 mają znaczący wpływ na optymalne i oszczędne spalanie mieszanki jednorodnej. Maksymalna liczba 7 otworów wtryskowych oraz ich indywidualne rozmieszczenie umożliwiają elastyczną konfigurację strumieni wtrysku w zależności od warunków danego silnika. Ponadto wtryskiwacz wysokociśnieniowy oraz pompa wysokociśnieniowa są przystosowane do ciśnień systemowych o wartości maksymalnie 200 barów. Pompa wysokociśnieniowa HDP5 odznacza się kompaktowymi wymiarami i niską wagą, która wynosi zaledwie 750 gramów. Dzięki zastosowaniu stali szlachetnej stosowane obecnie komponenty układu bezpośredniego wtrysku benzyny oferują wysoką odporność także w przypadku paliw takich jak np. etanol, przez co można je stosować w różnych aplikacjach na całym świecie.

Bosch jest uznawany za prekursora technologii bezpośredniego wtrysku benzyny. Jej premiera miała miejsce w 1951 roku, kiedy układ wtrysku bezpośredniego zamontowano w dwusuwowym silniku benzynowym małego samochodu Gutbrod Superior. Trzy lata później układ bezpośredniego wtrysku benzyny zadebiutował w czterosuwowym silniku legendarnego Mercedesa 300 SL „Gullwing”.

Dzięki połączeniu układu bezpośredniego wtrysku benzyny z turbodoładowaniem oraz elektronicznym sterownikiem silnika możliwe jest obniżenie zużycia paliwa i emisji CO2 o ok. 15% (i to bez rezygnacji z wysokiego momentu obrotowego oraz mocy). Połączenie turbodoładowania i bezpośredniego wtrysku benzyny umożliwia także realizację koncepcji tzw. downsizingu, która polega na dostarczaniu silników o obniżonej pojemności skokowej zużywających mniej paliwa i emitujących mniej CO2.

image_gallery

 

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony