Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  18.12.2012, ~ Administrator - ,   Czas czytania 1 minuta

Aby uzyskać oficjalne zatwierdzenie producentów silników, płyny hamulcowe testowane są w skrajnych warunkach, np. przy znacznych wahaniach temperatury, symulowanym hamowaniu awaryjnym i w testach flotowych. Ponieważ Hydraulan przewyższa obowiązujące normy, wielu wiodących producentów pojazdów wybrało go jako płyn hamulcowy stosowany do pierwszego napełnienia.

Wyznacznikami jakości płynów hamulcowych są ich lepkość i temperatura wrzenia. Płyny o niskiej lepkości mają lepszą płynność i szybciej przenoszą ciśnienie hydrauliczne, co jest szczególnie ważne przy niskich temperaturach. W przeciwnym wypadku elektroniczny program stabilizacji (ESP) lub układ wspomagający ruszanie na wzniesieniach (hill hold) reagować będą zbyt wolno. Na działanie hamulców wpływa także temperatura wrzenia – jeżeli zostanie ona przekroczona, mogą pojawić się pęcherzyki gazu, w rezultacie czego ciśnienie hydrauliczne nie będzie przenoszone z pedału na rozpieracz hamulca. Optymalną lepkość i temperaturę września ma płyn Hydraulan 404, który w uznaniu za jakość otrzymał nagrodę Volkswagen Group Award.

BASF po raz pierwszy opatentował swoje płyny hamulcowe w Niemczech 8 lipca 1952 roku pod znakiem towarowym Hydraulan. Od tamtej pory firma produkuje płyny hamulcowe w fabryce monoeteru w swojej głównej siedzibie w niemieckim Ludwigshafen.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony