Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  14.11.2022, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Akumulator pod okiem profesjonalisty

BatteryCharge Pro 50A

Profesjonaliści potrzebują sprzętu, który wytrzyma intensywną eksploatację, niejednokrotnie w bardzo trudnych warunkach. Opracowane przez firmę OSRAM wydajne urządzenia dla warsztatów z pewnością ułatwią utrzymanie akumulatora w dobrej kondycji. To m.in. tester akumulatorów i inteligentne prostowniki.

Przetestuj
Tester akumulatorów OSRAM BatteryTest Pro pozwala przeprowadzić kompletny test kondycji akumulatora i układów elektrycznych w pojazdach z instalacjami 12 i 24 V, takich jak motocykle, samochody osobowe, dostawcze i ciężarowe. Przy okazji kontroli stanu akumulatora urządzenie może zweryfikować także kondycję alternatora, rozrusznika i połączenie z masą. Wyniki testu są zapamiętywane w pamięci urządzenia, można je także wydrukować, używając wbudowanej drukarki termicznej, lub przenieść do komputera za pomocą karty SD. W zestawie są pokrowiec ochronny do przechowywania i poręczna walizka do transportu urządzenia.

Naładuj
Produkty OSRAM BatteryCharge Pro to profesjonalne, inteligentne prostowniki, odpowiednie do szerokiej gamy typów akumulatorów do pojazdów 12 i 24 V. Zależnie od potrzeb można zdecydować się na urządzenie Pro 30A, Pro 50A lub Pro 60A. Liczby w nazwach oznaczają maksymalne natężenie prądu ładowania.
Gama produktów OSRAM BatteryCharge Pro nadaje się do ładowania akumulatorów kwasowo-ołowiowych, litowych i akumulatorów w pojazdach z systemem start-stop. Od użytkownika zależy, jaki program pracy prostownika wybierze. Ładowanie może więc być powolne lub szybkie, zależnie od potrzeb. Nowe produkty świetnie sprawdzą się nie tylko w warsztatach, lecz także w salonach i innych miejscach, np. by podładować akumulator w eksponowanym aucie.
Urządzenia poza swoją podstawową funkcją, czyli ładowaniem akumulatorów, mają także możliwość przeprowadzenia testu kondycji baterii i alternatora. Wszystkie prostowniki tej linii są wyposażone w czytelny wyświetlacz LCD i mają możliwość optymalizacji kondycji akumulatora. W przypadku baterii litowych cykl ładowania jest 7-stopniowy dla wszystkich prostowników BatteryCharge Pro (poza Pro 30A, tu cykl jest 8-stopniowy), zaś pozostałe akumulatory są ładowane w cyklu 9-stopniowym (poza Pro 60A, gdzie cykl ma 3 stopnie).
OSRAM BatteryCharge Pro mogą także pełnić funkcję zasilania podtrzymującego. Funkcja ta zapewnia stały prąd przy regulowanym napięciu do 14,9 V. Urządzenie może być używane na przykład w trakcie diagnostyki usterek, która wymaga, aby system elektryczny był aktywny. Bez dodatkowego źródła zasilania akumulator zostałby rozładowany. OSRAM BatteryCharge Pro jest więc jednostką wspierającą, działającą w zasadzie jak dodatkowy zasilacz.
Wszystkie urządzenia mają również regulację natężenia prądu ładowania, a producent udziela na nie 2-letniej gwarancji.

Uruchom
BatteryStart Pro 700 to profesjonalny, a przy tym kompaktowy booster z baterią litowo-żelazowo-fosforanową o pojemności 78,6 Wh. Urządzenie w kilka chwil pozwoli bez problemu uruchomić silniki benzynowe o pojemności do 8 l oraz wysokoprężne do 6 l. Zastosowanie baterii litowej to z kolei aż o 75% niższa masa w porównaniu z boosterami kwasowo-ołowiowymi o takich samych parametrach. Pro 700 waży nieco ponad 4,5 kg, dzięki czemu może być z łatwością eksploatowany w wielu miejscach. Wytrzymała konstrukcja to także duża odporność na czynniki zewnętrzne i trudne warunki pracy.
Cechą zasługującą na szczególne wyróżnienie jest możliwość doładowania startera z pomocą uruchomionego właśnie pojazdu. Wystarczy zostawić urządzenie podłączone na zaledwie 60 s do akumulatora, by booster naładował się ponownie do stanu wyjściowego. Oczywiście można go także ładować „klasycznie”, z gniazdka 230 V. Inteligentne kable podłączeniowe z zabezpieczeniem przed odwrotną polaryzacją, zwarciem i skokami napięcia zapewniają bezpieczne połączenie jump startera z samochodem.

Zobacz
Przy pracy w trudno dostępnych miejscach, m.in. do oświetlenia komory silnika, najlepiej sprawdzą się warsztatowe lampy serii LEDinspect. Indywidualna konstrukcja każdego produktu jest dopasowana do różnorodnych zadań. Zginane i obrotowe części umożliwiają skierowanie światła tam, gdzie jest potrzebne. Ponadto można w nich regulować natężenie strumienia świetlnego, dostosowując jasność do swoich preferencji. Wskaźnik naładowania baterii podpowiada, kiedy należy doładować lampę, a praktyczne magnesy i haczyki ułatwiają pracę.
Do oświetlenia większych powierzchni służą lampy Bonnet 1400 oraz dwie oprawy, które nie wymagają zasilania do pracy – Utility 1000 i Rechargeable Underbonnet Light. Ich maksymalny strumień świetlny waha się od 1000 do 1400 lm. Mechanicy z pewnością docenią także produkty z opcją „Fast Charge”. Ich największą zaletą jest możliwość szybkiego ładowania – po całkowitym uzupełnieniu baterii, które zajmuje około godziny, lampy mogą pracować nawet przez 7 h. Z kolei LEDinspect Slim Max 1000 to wyjątkowo jasna lampa o maksymalnym strumieniu świetlnym aż 1000 lm. Co więcej, za pomocą jednego przycisku można przyciemnić generowany przez nią strumień i dopasować go do osobistych preferencji. Ta wersja oprócz wbudowanego magnesu posiada także hak, dzięki któremu produkt można zamocować w wielu miejscach. Konstrukcja lampy jest niezwykle wytrzymała, a odpowiednie klasy ochrony gwarantują odporność na wnikanie wody i kurzu, a także na nacisk i wstrząsy.

GALERIA ZDJĘĆ

BatteryStart Pro 700
BatteryTest Pro
Lampa LEDinspect
BatteryCharge Pro 60A

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony