Kiedy pracuje i zarabia firma transportowa? Gdy jej pojazdy podróżują od klienta do klienta, bezawaryjnie. Właściciel o oszczędzaniu na kluczowych komponentów może zapomnieć w myśl zasady „oszczędny płaci podwójnie”. Firma SKF chwali się, że od blisko stu lat współtworzy pojazdy ciężarowe i tak zdobyte doświadczenie jest najlepszą gwarancją jakości produktów szwedzkiego producenta.
Tak jak firma SKF zaczęła się od patentu Svena Wingqvist na nowoczesne łożysko kulkowe, tak firma Volvo – jeden z najważniejszych globalnych producentów pojazdów ciężarowych – zaczęła swoją działalność jako spółka-córka Grupy SKF. Dlatego nikt nie może mieć wątpliwości, że tworzenie najwyższej jakości łożysk i piast kół – czym zajmuje się Grupa SKF – na zawsze związane zostanie z przemysłem motoryzacyjnym.
Dziś niemal wszyscy czołowi producenci ciężarówek i ciągników siodłowych: DAF, Volvo, Scania, Iveco czy Renault, korzystają z produktów SKF. Gdy czytasz ten tekst niemal 90 milionów pojazdów na całym świecie jeździ na łożyskach i piastach zintegrowanych SKF. Rozwiązania proponowane zarówno na pierwszy montaż, jak i na aftermarket obejmują pełną ofertę łożysk, których konstrukcja i wykonanie wpływa wydatnie na funkcjonalność, niezawodność, sprawność i bezpieczeństwo pojazdów.
Samochód ciężarowy czy ciągnik siodłowy musi być ciągle w ruchu, by zarabiał na siebie. Roczne przebiegi takich pojazdów sięgają setek tysięcy kilometrów, stąd niezmiernie ważne jest ich prawidłowe serwisowanie, również w zakresie wymiany łożysk.
„Produkty przygotowane dla serwisów i warsztatów mają dokładnie tę samą jakość, jak te, które trafiają bezpośrednio do fabryk czołowych producentów ciężarówek na świecie” – mówi Grzegorz Jankowski z SKF. „Każde z nich wytrzymuje przebieg kilkuset tysięcy kilometrów i z pewnością nie zaskoczy nagłą awarią. Doskonale wiemy jak ważna z punktu widzenia właścicieli flot jest przewidywalność” – dodaje Grzegorz Jankowski.
Łożyska SKF tworzone są z użyciem najnowszych technologii i z najlepszych materiałów. Cały czas pojawiają się nowe, ciągle udoskonalane produkty. Dla przykładu: opracowane niedawno przez specjalistów SKF nowe łożyska przeznaczone do najnowszych modeli ciężarówek i autobusów marki Iveco i Scania mają znacznie zredukowany współczynnik tarcia – o ok. 30 procent w porównaniu ze swoimi poprzednikami. To, jak zauważają mechanicy i serwisanci wpływa bezpośrednio na żywotność produktu, a co za tym idzie wydłuża przebiegi samochodu czy autobusu pomiędzy wymianami. Łożysko takie wykorzystuje zoptymalizowany profil bieżni o niskim współczynniku tarcia elementów tocznych (wałeczków), smaru i uszczelnienia.
Zastosowanie takiego rozwiązania w tylnej osi pojazdów ciężarowych pozwala na ograniczenie zużycia paliwa, czyli kosztów eksploatacji pojazdu.
„Nawet 1% redukcji zużycia paliwa przemnożony przez liczbę pojazdów we flocie i łączny, pokonywany dystans przekłada się na realne oszczędności finansowe i zwiększa konkurencyjność firmy transportowej” – przekonuje Grzegorz Jankowski.
Jednocześnie, proporcjonalnie do ograniczenia zużycia paliwa redukowana jest także emisja CO2. Produkty SKF mają zatem wpływ nie tylko na wydłużenie czasu eksploatacji samochodu ciężarowego i koszty jego eksploatacji, ale wymiernie wpływają również na ochronę środowiska.
SKF to nie tylko techniczna jakość produktu. To również zapewnienie pełnego wsparcia – dzięki instrukcjom montażu i narzędziom dającym mechanikowi najwyższy komfort pracy.
Komentarze (0)