Części i regeneracja

Marketing w warsztacie

ponad rok temu  05.04.2017, ~ Bartłomiej Ryś - ,   Czas czytania 6 minut

Auto Partner po 2016: dynamiczny wzrost sprzedaży o 36 proc.
Strona 2 z 2

W związku z szybkim tempem rozwoju, związanym z konsekwentną realizacją strategii Grupa w 2016 r. zdecydowała o powiększeniu o blisko 12 tys. mkw. powierzchni magazynowej w Bieruniu oraz uruchomieniu nowego centrum logistyczno-magazynowego w Pruszkowie o pow. 7 tys. mkw. Nowa przestrzeń magazynowa w Bieruniu została uruchomiona w I kwartale 2017 roku (marzec), z kolei otwarcie magazynu w Pruszkowie planowane jest w kwietniu 2017 roku. 

Łączna powierzchnia magazynowa Grupy uwzględniająca nowe powierzchnie wyniesie ok. 74 tys. mkw.,  co oznacza wzrost o 48% wobec stanu na koniec 2015 roku. 

Według stanu na 31.03.2017 r. Grupa przeznaczyła na środki trwałe - rozbudowę magazynu centralnego w Bieruniu oraz uruchomienie magazynu w Pruszkowie - ok. 7 mln zł. Grupa jest najemcą powierzchni magazynowych. 

Rośniemy szybciej niż rynek. Ostatni rok to okres dynamicznego rozwoju Grupy. Pozyskany w ramach IPO kapitał pozwolił nam istotnie zwiększyć tempo rozwoju. Zwiększyliśmy znacznie skalę działalności zarówno na rodzimym rynku jak i za granicą, odnotowując dwucyfrowe wzrosty sprzedaży. Rozszerzyliśmy znacznie nasz asortyment produktów, wprowadzając nowe linie, a także nowe marki własne, które pozwalają nam na osiągnie wyższej rentowności sprzedaży. Intensywnie rozwijaliśmy sieć dystrybucyjną, w ciągu roku otworzyliśmy 13 nowych filii. Znaczne, bo 48-proc., powiększenie łącznej powierzchni magazynowej pozwoli nam wzmocnić efektywność logistyczną. Rozbudowana przestrzeń magazynowa w Bieruniu - z której realizujemy dostawy w kraju i na eksport - już działa, w Pruszkowie chcemy uruchomić magazyn jeszcze w kwietniu br. Przy tak dynamicznym wzroście sprzedaży odnotowaliśmy jednocześnie ponad dwukrotnie większy poziom zysku netto i wyraźny wzrost wskaźników rentowności - mówi Aleksander Górecki, Prezes Zarządu Auto Partner.
Jesteśmy zadowoleni z wyników 2016 roku i tempa rozwoju. Przed nami kolejny rok wytężonej pracy i kontynuowania strategicznych projektów Grupy. Większość celów emisyjnych została zrealizowana szybciej niż zakładaliśmy. W tym roku chcemy nadal wzmacniać sieć dystrybucji oraz dywersyfikować portfel produktów. Umowa z GlobalOne umożliwi nam dostęp do produktów, których wcześniej nie było w nasze ofercie. Sprzyja nam także otoczenie rynkowe: wzrost dochodów Polaków, w tym program 500 plus, co pozytywnie wpływa na rynek napraw samochodowych. Wypracowane w 2016 roku zyski reinwestujemy w dalszy rozwój - dodaje Aleksander Górecki.
 

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony