Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  26.08.2015, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Automatyczne parkowanie z kamerami Surround View

Continental zaprezentował nowe możliwości zastosowań kamer Surround View w prototypowym pojeździe, który parkuje w sposób całkowicie automatyczny – w oparciu o obraz pochodzący z kamer.

Technologia Surround View umożliwia także zdalne parkowanie pojazdem, co może oznaczać, że w przyszłości kierowcy nie będą musieli w ogóle siedzieć za kierownicą podczas wykonywania tego manewru.

Podczas imprezy zorganizowanej w maju przez Allianz Center for Technology (AZT) w Ismaning (Niemcy) Continental zaprezentował asystenta cofania, który używa tylnej kamery systemu Surround View do zapobiegania kolizjom w trakcie wykonywania tego manewru.

- Wykorzystane w technologii Surround View kamery z obiektywem typu „rybie oko” sprawdza się idealnie przy automatycznym parkowaniu, ponieważ w polu widzenia znajduje się całe otoczenie pojazdu. Dzięki zastosowaniu szerokokątnych obiektywów „widzą” one nawet skośne miejsca parkingowe. Dodatkowo kamery wykrywają też białe linie rozgraniczające poszczególne stanowiska, czego nie potrafią robić tradycyjne czujniki ultradźwiękowe – dodał Alfred Eckert, dyrektor jednostki ds. zaawansowanych rozwiązań inżynieryjnych, dział podwozi i bezpieczeństwa Continental.

W pojeździe demonstracyjnym zainstalowano cztery kamery z obiektywami typu „rybie oko” — jedną z przodu (w atrapie chłodnicy), jedną z tyłu oraz po jednej w podstawie każdego lusterka bocznego. Każda z nich charakteryzuje się kątem widzenia większym niż 180°, dlatego razem mogą one rejestrować widok panoramiczny 360° wokół samochodu.

Widok wyświetlany jest na umieszczonym wewnątrz pojazdu monitorze dotykowym, na którym prezentowane są także wolne miejsca parkingowe zidentyfikowane jako mające wystarczającą szerokość do wykonania manewru. Kierowca najpierw wybiera na ekranie jedno z dostępnych miejsc parkingowych, co powoduje rozpoczęcie operacji automatycznego parkowania. Nie ma przy tym znaczenia, czy miejsca te znajdują się równolegle, prostopadle czy pod kątem ostrym do jezdni. Samochód wykonuje cały manewr parkowania w oparciu o mapę z siatką współrzędnych, przygotowaną na podstawie obrazu przetworzonego przez układ wspomagania kierowcy. Pojazd samodzielnie reguluje przy tym prędkość, steruje kierownicą, zmienia biegi i zatrzymuje się oraz zaciąga hamulec postojowy po zakończeniu manewru.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony