Nadchodzące lato dla wielu stanie się powodem do coraz częstszego podróżowania. Przemierzając kilometry należy zadbać o bezpieczeństwo własne oraz innych uczestników ruchu drogowego. Oprócz warunków pogodowych na percepcję kierowców wpływa również prędkość jazdy, prawidłowe oznakowanie innych samochodów, które zwiększa ich widoczność oraz zmęczenie wzroku kierowcy. W Polsce od 2007 roku obowiązuje całoroczny nakaz używania świateł do jazdy dziennej, co pozwala na bardziej precyzyjnie określenie odległości i prędkość zbliżającego się samochodu.
Z danych opublikowanych przez Komisję Europejską w sierpniu 2006 r. wynika, że stosowanie świateł do jazdy dziennej zwiększa potencjał ratowania życia w wypadkach drogowych. Na terenie Unii Europejskiej odnotowuje się tę zależność na poziomie 3-5% w skali roku. W przełożeniu na liczbę wypadków oznacza to, że stosowanie świateł pozwala uniknąć 1200-2000 wypadków rocznie.
Złe warunki atmosferyczne, deszcz i mgła mogą powodować wzrost ryzyka złej oceny odległości i prędkości poruszających się samochodów. Przy tym wpływają niekorzystnie na percepcję kierowcy, co w rezultacie może sprawić, że straci on kontrolę nad samochodem. Często prowadzi to do stłuczek lub wypadków z innymi zmotoryzowanymi użytkownikami dróg lub wypadków z udziałem pieszych. Niekorzystnie na decyzje kierowców wpływa również nadmierna prędkość. Im jest ona większa, tym mniejsze staje się pole widzenia prowadzącego pojazd. Przyczyną jest wyższy poziom koncentracji.
[img_full]7056|7274[/img_full]
W odpowiedzi na rosnącą potrzebę zwiększania bezpieczeństwa na drodze firrma Philips stworzyła proste w montażu i niezwykle trwałe światła do jazdy dziennej. Do ich produkcji wykorzystane zostały specjalne diody tzw. LEDy – jedne z najlepszych na rynku. Emitują najsilniejsze – jasne białe światło o wysokiej temperaturze barwowej 6000K. Dla porównania, lampy ksenonowe emitują światło w granicach 4100 – 4800 stopni Kelvina. Natężenie oraz barwa światła wyposażonego w LEDy zapewnia lepszą widoczność pojazdu na drodze. Ponadto dla ograniczenia kosztów użytkowania świateł do jazdy dziennej, zminimalizowano ich zapotrzebowanie na energię. Jeden moduł pobiera 6,8W energii, czyli cały zestaw 14W. Dla porównania 1 żarówka halogenowa pobiera 55-60W. Dzięki systemowi clip-on pasują do większości samochodów, a ich montaż jest prosty i nie zajmuje wiele czasu. Produkt posiada homologację co zapewnia najwyższe, europejskie standardy wykończenia oraz bezpieczeństwa. Fabrycznie diodowe moduły świateł do jazdy dziennej Philips montowane są w samochodach klasy A. Natomiast zestawy świateł do samodzielnego montażu pasują do większości modeli samochodów. Światła nie sprawiają trudności użytkownikom dzięki automatycznemu włączaniu i wyłączaniu. Produkt jest niezwykle trwały w porównaniu z ksenonami czy halogenami - działa przez 10 000 godzin, co odpowiada 500 000 km przejechanym z prędkością 50 km/h.
Komentarze (0)