Części i regeneracja

Części i regeneracja

6 miesięcy temu  08.01.2024, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Biegi z opóźnieniem, zablokowany hamulec przy wysokiej temperaturze, problemy z TPMS

Autodata, wiodący dostawca informacji technicznych w branży motoryzacyjnej, udostępnia sprawdzone przez producentów rozwiązania częstych problemów występujących w pojazdach. Odwiedź www.autodatagroup.com, aby dowiedzieć się więcej o tym narzędziu online dla warsztatów samochodowych. Autodata należy do grupy Solera.

Jeep Grand Cherokee
Biegi włączają się z opóźnieniem przy wyborze biegu lub przy włączaniu wstecznego biegu
Pytanie: Jeden z naszych klientów, który posiada auto marki Jeep Grand Cherokee z 2011 roku, skarży się na opóźnienie w załączaniu się biegów przy wyborze biegów lub biegu wstecznego. W momencie gdy samochód trafił do naszego warsztatu, świeciła się lampka ostrzegawcza uszkodzenia silnika i zapisany został kod usterki P0741. Sprawdziliśmy poziom oleju przekładniowego, ale jest prawidłowy. Podejrzewamy, że należy wykonać remont przekładni, ale wahamy się, gdyż jest to kosztowna naprawa. Czy powinniśmy sprawdzić coś jeszcze?
Odpowiedź: Mieliśmy już do czynienia z tą usterką, która występuje w modelach Grand Cherokee z kodem usterki EXL (642.980) i przekładnią automatyczną NAG1. Podejrzewamy, że jej przyczyną są nieprawidłowe parametry przełączania zakresów przekładni zapisane w komputerze sterującym. Sugerujemy przeprowadzenie testów elektrycznych i mechanicznych, aby wyeliminować inne możliwe przyczyny. Jeżeli nie wykryto żadnej usterki/usterek, zamontuj nowy komputer sterujący przekładni, znajdujący się w pobliżu kolumny kierownicy (fot. 1.1). Powinno to zaradzić usterce.

Lexus RX 450h
Na tablicy przyrządów wyświetla się komunikat ostrzegawczy „Engine overheats” (przegrzewanie się silnika)
Pytanie: Mamy problem z określeniem przyczyny utraty płynu chłodzącego silnika w aucie marki Lexus RX 450h z 2010 roku. Ponadto na tablicy przyrządów wyświetla się komunikat ostrzegawczy „Engine overheats” (przegrzewanie się silnika). Wszystkie węże układu chłodzenia wydają się być w dobrym stanie, a ponadto przeprowadziliśmy ciśnieniowe sprawdzenie układu chłodzenia i nie stwierdziliśmy wycieku płynu chłodzącego. Czy słyszeliście już o tym problemie?
Odpowiedź: Występujący w aucie klienta wyciek płynu chłodzącego silnika jest najprawdopodobniej spowodowany znaną nam usterką chłodnicy układu recyrkulacji spalin, w której występuje wewnętrzny przeciek płynu chłodzącego. Dotyczy ona wszystkich modeli RX 450h wyprodukowanych przed październikiem 2010 roku. Opróżnij układ chłodzenia. Zamontuj nową chłodnicę układu recyrkulacji spalin (fot. 2.1). W tym samym czasie powinno się również wymienić przewód układu recyrkulacji spalin (fot. 2.2). Napełnij układ chłodzenia, zapewniając odpowiednią proporcję zawartości środka przeciwzamarzającego. Wykonaj jazdę próbną, aby sprawdzić, czy usterka została usunięta.

Peugeot 2008
Lampka ostrzegawcza systemu TPMS świeci się
Pytanie: Jeden z naszych klientów skarży się, że w jego aucie marki Peugeot 2008 z 2016 roku świeci się lampka ostrzegawcza systemu TPMS. Ponadto w pamięci usterek zapisano kod usterki B132C, a wskazanie temperatury zewnętrznej jest nieprawidłowe. Wyregulowaliśmy ciśnienie w oponach i przeprowadziliśmy zerowanie systemu, ale problemy nadal występują. Czy uważacie, że powinniśmy wymienić komputer sterujący systemu TPMS?
Odpowiedź: Możliwe, że uszkodzony jest komputer sterujący systemu TPMS, ale podejrzewamy, że przyczyną usterki jest czujnik temperatury zewnętrznej. Mieliśmy już do czynienia z opisanym problemem, występującym w modelach 2008 z pośrednim systemem monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS). Przed wymianą czujnika temperatury wewnętrznej sprawdź wiązkę przewodów pod kątem uszkodzeń i napraw, jeśli jest to konieczne. Jeżeli nie stwierdzono usterki wiązki przewodów, zamontuj nowy czujnik temperatury zewnętrznej (fot. 3.1). Usuń kody usterek i wykonaj jazdę próbną, aby potwierdzić, że problem został rozwiązany.

Porsche Cayenne
Pedał hamulca blokuje się przy wciśniętym położeniu, przy wysokiej temperaturze zewnętrznej
Pytanie: Mamy problem ze zdiagnozowaniem przyczyny blokowania się pedału hamulca w Porsche Cayenne z 2013 roku przy wysokiej temperaturze zewnętrznej. Sprawdziliśmy, czy popychacz pompy hamulca działa bez zakłóceń, a ponadto nasmarowaliśmy ruchome elementy pedału, ale nie zauważyliśmy poprawy. Czy wiecie, co może być przyczyną blokowania się pedału hamulca? 
Odpowiedź: Mieliśmy już wcześniej zgłoszenia takiej usterki występującej w modelach Porsche Cayenne wyprodukowanych przed 2014 rokiem. Przyczyną usterki jest słaba odporność robocza tulei obrotowych pedału hamulca (fot. 4.1). Przy wysokiej temperaturze zewnętrznej tuleje obrotowe pedału hamulca mogą się rozciągać, co sprawia, że pedał hamulca nie powraca w swoje najwyższe położenie. Aby naprawić usterkę, należy zamontować nową wersję tulei obrotowych pedału hamulca, dostępnych w dziale części Porsche. Powinno to zaradzić usterce.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony