Szeroka gama amortyzatorów Bilstein umożliwia perfekcyjne zestrojenie zawieszenia do potrzeb kierowcy, niezależnie od tego czy chodzi o samochód sportowy, rodzinnego minivana czy turystycznego campera. Eksperci niemieckiej firmy wyjaśniają najważniejsze różnice między popularnymi amortyzatorami B4, B6 oraz odmianami gwintowanymi.
BILSTEIN kojarzy się głównie z najwyższą jakością wykonania i sportem. Tymczasem BISLTEIN to tak naprawdę specjalista od bezpieczeństwa jazdy i przyjemności prowadzenia. W obrębie jednej marki znajduje się wiele linii amortyzatorów, dzięki którym samochód będzie się prowadził bardziej komfortowo lub bardziej sportowo. Niezależnie od wyboru można jednak oczekiwać poprawy bezpieczeństwa jazdy i większej przyjemności z prowadzenia.
Na dobry początek - BILSTEIN B4
Jeśli już konieczna jest wymiana amortyzatorów, pierwszym wyborem są amortyzatory BILSTEIN z gamy B4 jako sprawdzone zamienniki OE (Original Equipment - oryginalne wyposażenie).
Pod względem technologicznym i jakościowym amortyzatory BILSTEIN dokładnie odpowiadają oryginalnemu wyposażeniu, a tym samym spełniają dokładnie wszystkie wymagania odnośnie wrażeń z jazdy. Ich montaż zagwarantuje, że odczucia kierowcy będą dokładnie takie same, jak pierwszego dnia po wyjeździe samochodu z fabryki. Amortyzatory B4 wyposażone w technologię DampMatic® spełniają wszystkie wymagania pod kątem zastosowania w samochodach z zawieszeniem półaktywnym. Ponadto klienci mogą zdecydować się na zamienne amortyzatory BILSTEIN B4 OE z układem DampTronic® do pojazdów z aktywnymi układami zawieszenia. Odzwierciedlają one wszystkie cechy amortyzatorów OE i są równie łatwe w montażu - zgodnie z metodą plug-and-play. Moduł zawieszenia pneumatycznego BILSTEIN B4 przeznaczony jest do pojazdów z zawieszeniem pneumatycznym.
Wsparcie dla warsztatów
Montaż elementów zawieszeń BILSTEIN pozwala warsztatom wprowadzić technologię OE, Zawieszenia oferowane klientom nie różnią się jakością od tych montowanych fabrycznie, ponieważ na tym polu BILSTEIN obecny jest od przeszło 70 lat oferując amortyzatory na pierwszy montaż do wielu marek samochodów.
- Coraz nowocześniejsze zawieszenia sprawiają, że jakakolwiek naprawa staje się bardziej skomplikowana. Podobnie jest z wymianą sprężyn i amortyzatorów. Aby wspomóc warsztaty - nasz zespół jest zawsze dostępny by udzielić porad i praktycznego wsparcia w przypadku pytań lub problemów technicznych. Naszą ugruntowaną wiedzę na temat wszystkich aspektów systemu zawieszenia przekazujemy na specjalnych szkoleniach, jednocześnie przygotowując warsztat do przyszłych technologii. Kolejną zaletą jest to, że BILSTEIN udostępnia warsztatom swoje szerokie doświadczenie jako dostawca dla segmentu OEM - szybko i bez biurokracji - mówi Rainer Popiol, szef Akademii BILSTEIN
Oczekujesz więcej? Wypróbuj BILSTEIN B6!
Niezależnie od tego, jakim samochodem się poruszasz, wzrost siły tłumienia amortyzatorów przynosi same korzyści. Koło ściślej przylega do nawierzchni i nie jest odrywane nawet w najmniejszym stopniu, co znacząco wpływa na doznania z jazdy i bezpieczeństwo ruchu. Większa siła tłumienia poprawia także stabilność samochodu podczas jazdy w łuku. Z tego powodu amortyzator BILSTEIN B6 doskonale nadaje się do samochodów z wyżej położonym środkiem ciężkości, czyli np. kamperów, czy samochodów terenowych lub crossoverów.
Amortyzatory gazowe serii BILSTEIN B6 lub B6 Camper (Advanced) do kamperów oferują pod tym względem znacznie większe rezerwy niż amortyzatory montowane seryjnie. Niezależnie od tego, BILSTEIN B6 sprawdza się również wtedy, gdy oczekujesz bardziej sportowego i precyzyjnego prowadzenia – ale bez obniżania zawieszenia. Dla kierowców samochodów montaż amortyzatorów z serii BILSTEIN B6 oznacza znacznie większe bezpieczeństwo, przyjemność z jazdy i komfort.
Wszystkie amortyzatory B6 i B6 Camper (Advanced) odpowiadają wymiarami amortyzatorom fabrycznym, więc nie zmieniają geometrii zawieszenia.
BILSTEIN B6 dla kamperów
Poza samym wysokim środkiem ciężkości kampery zazwyczaj mają jeszcze jedną – fabryczną wadę polegającą na wyposażeniu w fabryczne amortyzatory z jakimi podwozie samochodu opuściło fabrykę. Fakt, że są to amortyzatory fabryczne w tym przypadku nie pomaga, ponieważ zabudowa kampera znacznie różni się od zabudowy, która zazwyczaj na danym podwoziu jest montowana. Chodzi tutaj przede wszystkim o rozłożenie mas oraz znaczne podniesienie środka ciężkości, co prowadzi do większego obciążenia tylnej osi i zwiększonych przechyłów podczas pokonywania zakrętów.
Z myślą o kamperach powstały amortyzatory serii B6 Camper, które komfort jazdy: przyczynia się do tego redukcja hałasu podczas jazdy dzięki lepszemu tłumieniu. Jest to osiągnięte dzięki zoptymalizowaniu zachowania zawieszenia podczas toczenia na bruku i na przejazdach kolejowych.
BILSTEIN B6 Camper Advanced idzie o krok dalej we wspomnianych pojazdach, a jego kolejną zaletą jest innowacyjna technologia DampMatic®. Zapewnia to tłumienie selektywne względem amplitudy. Dzięki tej czysto mechanicznej technologii tłok sterujący reaguje na drgania przenoszone przez jezdnię i automatycznie wybiera jedną z dwóch krzywych charakterystycznych. W „miękkim ustawieniu” olej amortyzatora przepływa zarówno przez główny tłok, jak i przez specjalne obejście DampMatic®. W ustawieniu „twardym” ten ostatni jest zamknięty, więc przepływ jest zmniejszony. DampMatic® dodatkowo poprawia właściwości toczenia pod względem komfortu, ponieważ amortyzator działa z dwoma obiegami oleju jednocześnie. Można to odczuć na przykład na dylatacjach w jezdni i na kostce brukowej. Ponadto ogromnie wzrasta kontrola nad pojazdem, na przykład na zakrętach i przy zmianie pasa ruchu.
Amortyzatory BILSTEIN B6 sprawdzają się ponadto w pozostałych zastosowaniach gdzie miejsce ma zwiększone obciążenie tylnej osi, czyli w samochodach korzystających z haka holowniczego na którym przewożone są bagażniki z rowerami czy w samochodach jeżdżących z przyczepami. Zwiększona siła tłumienia i „sztywniejsza” charakterystyka amortyzatorów na tylnej osi działają tutaj pośrednio na prowadzenie i pewność czucia kół przedniej osi, ponieważ niwelują odciążanie przodu pojazdu.
Komentarze (0)