Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  09.10.2015, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Bilstein: Podsumowanie trzech sezonów VW Golf Cup

Po trzech sezonach zakończyła się historia Volkswagen Golf Cup. Od samego początku wszystkie pucharowe auta zawieszone były na amortyzatorach firmy Bilstein.

Podczas wyścigów na torze samochody poddawane są ekstremalnym przyspieszeniom i przeciążeniom. Aby im sprostać, budowane są specjalne wersje na bazie modeli seryjnych. W tym przypadku była to 6. generacja Volkswagena Golfa GTI wyposażona w silnik 2.0 TSI o łącznej mocy (liczonej z system Push-to-Pass) 310 koni mechanicznych. Pod kątem tych osiągów zmodyfikowano w nim m.in. układ zawieszenia. Przód pozostał oparty ma kolumnach McPhersona, ale w miejsce metalowo-gumowych tulei zamontowano specjalne łożyska. Ten sam zabieg zastosowano w tylnym zawieszeniu wielowahaczowym, przez co całość zyskała na sztywności. Obie osie osadzono na amortyzatorach serii B14 Performance firmy Bilstein ze sportowymi sprężynami Eibach.

- W samochodach wyścigowych kwestia doboru i ustawienia amortyzatorów jest bardzo ważnym elementem. Podczas zawodów pokonywanych jest wiele zakrętów, przyspieszeń na prostych oraz gwałtownych hamowań – mówi Gosia Rdest, jedyna w tym sezonie kobieta startująca w Volkswagen Golf Racing. - Samochód musi błyskawicznie reagować na ruchy kierownicą, a koła muszą mieć zagwarantowany maksymalny docisk do nawierzchni. Jeśli utracimy tą sterowność w ułamku sekundy, wypadamy z trasy.

O tym, jak ekstremalne są to warunki jazdy, świadczą opony. Po każdym wyścigu wszystkie są totalnie zdarte, a nawet popękane. Jednak przez trzy lata trwania Volkswagen Golf Cup nie doszło do ani jednego wypadku na trasie. Po każdej rundzie auta przechodziły kompletnym przegląd serwisowy, w których amortyzatory były jednym z najrzadziej wymienianych podzespołów.

Udany związek firmy Bilstein z wyścigami Volkswagen Golf Cup uhonorowany został specjalną statuetką, która wręczona została na zakończenie tegorocznego, i jak się okazało – ostatniego w historii, sezonu.

GALERIA ZDJĘĆ

Bilstein: Podsumowanie trzech sezonów VW Golf Cup
Bilstein: Podsumowanie trzech sezonów VW Golf Cup
Bilstein: Podsumowanie trzech sezonów VW Golf Cup

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony