Części i regeneracja

Części i regeneracja

11 miesięcy temu  30.07.2023, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Bimetaliczne tarcze hamulcowe

Tarcze bimetaliczne dołączają do oferty części układu hamulcowego marki Delphi Technologies. Wykonane są ze stopu wysokowęglowego, co z kolei przekłada się na zmniejszenie ich masy o 15% w porównaniu z tarczami w pełni żeliwnymi. Jak czytamy w materiałach prasowych, dwuczęściowa budowa pozytywnie wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa oraz ogranicza drgania i hałas, zapewniając lepsze wrażenia z jazdy.

Wysokiej klasy powłoka Magni, którą pokryte są tarcze bimetaliczne, została opracowana tak, aby zapewnić pełną ochronę przed korozją przy jednoczesnym zastosowaniu pojedynczej warstwy. Dodatkowo powłoka jest przyjazna środowisku ze względu na ograniczenie zużycia energii podczas produkcji. Tarcze bimetaliczne – pełne, nawiercane czy też nacinane – dzięki zastosowaniu powłoki Magni charakteryzują się jeszcze większymi walorami estetycznymi i są bardziej atrakcyjne dla właścicieli pojazdów.
Delphi Technologies koncentruje się na dostępności tarcz bimetalicznych dla najważniejszych modeli na rynku europejskim. W pierwszej fazie wdrożenia do oferty wprowadzone zostały pozycje dla najpopularniejszych modeli BMW – po europejskich drogach porusza się 1,7 mln takich pojazdów. Aktualnie trwają również prace nad rozwiązaniami dla marek: Toyota, Mercedes, Tesla, VAG i Jaguar Land Rover.

Korzyści dla warsztatów
Zły stan hamulców jest jednym z najczęściej zgłaszanych problemów podczas kontroli technicznej pojazdów. Wybierając bimetaliczne tarcze hamulcowe, warsztaty mogą zaproponować swoim klientom rozwiązanie o wielu zaletach, przy jednoczesnej poprawie rentowności oferowanej przez siebie usługi. Tarcze nie mają warstwy oleju, dlatego nie wymagają czyszczenia przed założeniem, a ponadto są dostarczane w zestawie ze śrubami mocującymi, co umożliwia sprawny montaż po wyjęciu z pudełka i dodatkowo ułatwia warsztatom szybką realizację określonych potrzeb w zakresie obsługi hamulców.

– Wybraliśmy tę powłokę ze względu na jej zdolność do zwiększenia ochrony przed korozją, bez uszczerbku dla innych aspektów wysokiej wydajności tych tarcz hamulcowych – mówi Laurence Batchelor, kierownik ds. podwozia na rynku globalnym w Delphi Technologies. – Tarcze z naszej nowej oferty wywierają pozytywne wrażenie nie tylko zaraz po zamontowaniu, ale też w trakcie dalszego użytkowania. Kierowca ma zapewnione optymalne bezpieczeństwo oraz parametry spalania, i to w czasie, gdy zarządzanie kosztami utrzymania pojazdu ma wyjątkowe znaczenie. Mocno wierzymy w ten nowy produkt, dlatego już teraz inwestujemy w rozszerzenie oferty o kolejne kluczowe zastosowania, w tym o pojazdy hybrydowe i elektryczne.

Imponujące wyniki testów
Wysoko wydajne tarcze bimetaliczne Delphi Technologies zostały zweryfikowane pod względem skuteczności hamowania oraz właściwości mechanicznych w kontrolowanych warunkach testowych na zaawansowanych dynamometrach do badania hałasu i momentu obrotowego hamulców. W teście odporności na korozję, w którym porównano tarczę BMW z powłoką OE i tarczę Delphi Technologies z powłoką Magni, ta druga znacznie przewyższyła tarczę z powłoką OE – oznaki korozji pojawiały się dopiero po 240 godzinach, natomiast w wypadku tarczy z powłoką OE – już po 120 godzinach.
Dodatkowo bimetaliczne tarcze Delphi Technologies są zgodne z rozporządzeniem ECE nr 90, co zostało potwierdzone przez niemiecki urząd KBA. Te same tarcze poddano wielu testom drogowym w Wielkiej Brytanii w centrum technicznym Delphi Technologies w warunkach rzeczywistych.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony