Jeśli nowa turbosprężarka bezpośrednio po dokonaniu naprawy wykazuje się brakiem mocy, przyczyną tego może być wynikające z poprzedniej awarii uszkodzenie sprężarki przez ciało obce.
Jeśli awaria wynikała np. z nieprawidłowego smarowania, wskutek zatarcia łożyska promieniowego i natychmiastowego zatrzymywania wału mogła odkręcić się od niego nakrętka sprężarki (na zdjęciu powyżej). Pod wpływem siły odśrodkowej mogła ona zostać wyrzucona aż do kasety filtra powietrza i tam pozostać, co w najgorszym razie mogło nie zostać wykryte podczas naprawy.
W czasie jazdy odkręcona nakrętka wpada do kanału ssącego nowej turbosprężarki i niszczy delikatny aluminiowy wirnik sprężarki. Nowa sprężarka nie jest wówczas w stanie sprężać zasysanego powietrza i pojazd traci moc.
Uszkodzenia od ciał obcych stanowią najczęstszą przyczynę powtórnych napraw, ponieważ wióry i odłamki wpadają do kanału powietrza doładowującego i nie są z niego dokładnie usuwane.
WAŻNE! Należy koniecznie znaleźć odkręconą nakrętkę wirnika sprężarki i ją wyjąć. Należy dokładnie skontrolować cały kanał ssący. Zawsze konieczna jest wymiana wkładu filtra powietrza! Ponadto należy koniecznie dokładnie oczyścić cały kanał powietrza doładowującego i wymienić chłodnicę powietrza doładowującego!
Porada pochodzi z Technical Messenger Mahle.
Komentarze (0)