Firma Brembo wprowadza na rynek Brembo Premium Brake Fluid – płyn hamulcowy o podwyższonej temperaturze wrzenia oraz niskiej lepkości.
Wytworzona w wyniku tarcia klocka o tarczę temperatura może w ekstremalnych sytuacjach przenosić ciepło na cały układ hamulcowy, doprowadzając do wrzenia płynu hamulcowego. To z kolei prowadzi do powstawania pęcherzy pary wodnej – płyn jest nieściśliwy natomiast gaz tak. Duża siła nacisku na pedał hamulca nie przekłada się na wystarczająco duże ciśnienie wytwarzane przez pompę hamulcową, a to powoduje, że tłoczek cylinderka niedostatecznie dociska klocek do tarczy.
Płyn hamulcowy Brembo dostępny jest w czterech wariantach:
- DOT 4 – zalecany do samochodów z ABS starego typu,
- DOT 4 LV (Low Viscosity) – płyn o bardzo niskiej lepkości zalecany do samochodów
z najnowszymi elektronicznymi systemami poprawiającymi i ułatwiającymi hamowanie (ABS, ESP, ASR, TCS, EBD itd.),
- DOT 5.1 – z uwagi na swoją wysoką odporność na temperaturę zalecany do samochodów sportowych,
- LHM PSA – mineralny płyn przeznaczony dla pojazdów zobligowanych do używania produktów zgodnie z normą PSA B71 2710, stosowany do układów hamulcowych, zawieszenia hydraulicznego oraz kierowniczego.
Komentarze (0)