Części i regeneracja

Części i regeneracja

Warto wiedzieć

Wydarzenia

Układ hamulcowy

6 dni temu  12.09.2018, ~ Administrator   

Brembo zaprezentowało tarczę ze specjalnym wierceniem [LIVE]

Fot. Piotr Łukaszewicz

Strona 1 z 2

Brembo na targach Automechanika we Frankfurcie zaprezentowało szereg nowych rozwiązań do układu hamulcowego, m.in. klocki Brembo Xtra, nowy płyn hamulcowy i smar oraz aplikację do szybkiego przeszukiwania katalogu. Jest też nowa tarcza hamulcowa, której bliżej przyjrzymy się już teraz. Pozostałe nowości omówimy w kolejnych relacjach.

Tarcze hamulcowe Brembo Xtra

Dla gamy tarcz hamulcowych dostępnej w sektorze Aftermarket, Brembo opracowało i wykonało specjalne wiercenie, które łączy przyciągającą wzrok estetykę ze znakomitym i skutecznym działaniem w każdych warunkach hamowania. Gama Brembo Xtra, opracowana przez dział R&D Brembo, na bazie doświadczeń z producentami najbardziej prestiżowych marek samochodów i ze świata wyścigów, przedstawia rozwiązanie z otworami na powierzchni hamowania, co stanowi znaczną poprawę osiągów układu. 

Brembo Xtra chwali się następującymi cechami:

1. większa przyczepność
Obecność otworów na tarczy hamulcowej jest gwarancją większej przyczepności oraz szybszej i
skuteczniejszej reakcji układu hamulcowego. Powierzchnia otworów zapewnia, zwłaszcza w
początkowych fazach hamowania, lepszą wydajność, dzięki większemu współczynnikowi tarcia.

2. Czyszczenie i renowacja klocków
Otwory dają efekt "zgarniania", który czyści powierzchnię klocka ze szkodliwych osadów
materiałowych, a także zapobiega osadzaniu się w materiale ciernym klocka najmniejszych nawet
pozostałości materiału żelaznego, pochodzących z zużycia tarczy hamulcowej.

3. Lepsze osiągi na mokrej powierzchni
Wiercenie umożliwia również przerwanie filmu wodnego, który może utworzyć się na powierzchni
hamującej. Dlatego nawet podczas jazdy na mokrej nawierzchni, układ skutecznie reaguje już przy
pierwszym hamowaniu, zapewniając takie samo działanie w każdych warunkach atmosferycznych.

4. Maksymalne tarcie nawet przy maksymalnych naprężeniach
W wysokiej temperaturze roboczej spalanie żywic znajdujących się w materiale ciernym klocka
powoduje wytwarzanie gazów, które mogą spowodować zjawisko fadingu, zmniejszając
współczynnik tarcia między klockiem a tarczą. Otwory umożliwiają szybkie wydalenie gazów i
równie szybkie przywrócenie optymalnych warunków hamowania.

5. Chłodzenie układu hamulcowego
Obecność otworów poprawia zdolność odprowadzania ciepła z tarczy i klocka ze względu na
większy przepływ powietrza, zwiększając wydajność całego układu hamulcowego.

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 2

  • 2
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony