ReklamaB1 - Parts Aftermarket

Części i regeneracja

nie przegap

Części i regeneracja

Pojazdy użytkowe

Warto wiedzieć

3 miesiące temu  19.07.2017, ~ Administrator   

Budowa chłodnicy krok po kroku
Strona 1 z 4

Wyspecjalizowana produkcja od etapu płaskiej taśmy aluminium, z której powstaną rurki, do całego modułu chłodzącego. Kilkusetgodzinne testy przeprowadzone w warunkach ogromnych różnic temperatur, ciśnienia i wilgotności. Tak powstają chłodnice wody, powietrza i oleju TitanX.

Ich odbiorcami są najwięksi producenci samochodów ciężarowych i autobusów, ale są one także dostępne dla każdego, najmniejszego nawet warsztatu. W Polsce i w Europie ich dystrybucją zajmuje się firma Highway International z Krakowa, która zaprosiła nas do odwiedzenia zakładu produkcyjnego TitanX w szwedzkim Mjällby. Proces produkcji i samo centrum testowe robią ogromne wrażenie.

TitanX to bardzo wyspecjalizowany producent. Dostarcza chłodnice (wody, powietrza i oleju) tylko do samochodów ciężarowych i autobusów. – Taka wąska specjalizacja pozwala nam zapewnić wysoką jakość przy stosunkowo niskich kosztach – mówi Jérôme Roldes, dyrektor ds. rozwoju TitanX. – Jesteśmy ekspertami w tej dziedzinie, co pozwala nam dostarczać produkty zaawansowane technologicznie.Najnowszy przykład? We wrześniu wyjdzie nasz produkt dla Scanii, gdzie nowoczesny układ chłodzenia obniża zużycie paliwa o 3% – dodaje. Wysiłki inżynierów TitanX w ostatnich latach skierowane są na coraz większą automatyzację produkcji. – Zapewnia to nam wysoką jakość, bo roboty mylą się rzadziej niż ludzie – mówi Roldes.

TitanX dostarcza produkty w zakresie układów chłodzenia głównie na pierwszy montaż. Do klientów firmy należą najwięksi producenci samochodów ciężarowych i autobusów: Mercedes, Scania, Iveco, Volvo. Do tej grupy dołączyć mają wkrótce MAN i DAF. – Wygląda to tak, że producent podaje nam właściwie dwie informacje – jaki ma być odbiór energii oraz ile jest wolnej przestrzeni na układ chłodzenia. Resztą zajmuje się TitanX. Wyliczymy wszystko pod względem termicznym, wytrzymałościowym – opowiada Roldes. Podkreśla, że automatyzacja procesów przynosi skutki. Liczba produktów odsyłanych w ramach gwarancji spadła praktycznie do zera. W grudniu 2016 roku zakończył się proces sprzedaży TitanX do międzynarodowej grupy TATA. Dziś TitanX ma zakłady w Szwecji (dwa), Stanach Zjednoczonych, Meksyku, Brazylii, Chinach i Polsce. Historia firmy, która powstała na bazie zakładów należących do Valeo, produkujących wcześniej pod marką Blackstone, sięga natomiast 1952 roku.

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 2

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 2
    BRAK SŁÓW

Komentarze (1)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~ fachowiec 1 2 miesiące temuocena: 100%  Testowanie na podciśnienie to lipa, chłodnica pracuje na nadciśnieniu...
    oceń komentarz zgłoś do moderacji
do góry strony