
Drobne szczegóły potrafią zrobić wielką różnicę – zwłaszcza gdy rozwiązują poważny problem. Dobrym przykładem jest podkładka, czyli cienka blaszka umieszczona z tyłu klocka hamulcowego. Jej zadaniem jest tłumienie drgań i redukcja hałasu hamulców. Choć często niedoceniany, ten prosty element odgrywa kluczową rolę w komforcie jazdy. Gdy go brakuje albo jest źle zaprojektowany, skutki są dalekie od subtelnych: irytujące piski, sfrustrowani kierowcy i kolejne wizyty w warsztacie.
Właśnie takie sygnały docierały z rynku – szczególnie w odniesieniu do niektórych klocków w wersji OE stosowanych powszechnie w samochodach azjatyckich marek. Mimo że spełniały one normy producentów, część z nich generowała pisk o wysokiej częstotliwości, ponieważ nie posiadała podkładek. Mechanicy musieli zmagać się z problemem hałasu, który nie powinien w ogóle występować.
Dlatego inżynierowie Delphi postanowili nie tylko spełnić wymagania OE – ale podnieść poprzeczkę.
Problem z klockami OE – i jak Delphi go rozwiązało
Hałas hamulców to jedna z najczęstszych skarg kierowców i mechaników. Zazwyczaj wynika z drgań pomiędzy klockiem a zaciskiem, które podczas lekkiego lub umiarkowanego hamowania powodują dobrze znany pisk.
W niektórych zastosowaniach OE klocki dostarczane są bez podkładek. To przeoczenie skutkowało dużą liczbą reklamacji, zwrotów i powrotów samochodów do warsztatów.
W Delphi potraktowano te uwagi poważnie. Inżynierowie szybko zidentyfikowali przyczynę – brak podkładek – i podjęli działania. Efekt: ulepszono osiem najczęściej poszukiwanych numerów referencyjnych, wyposażając je standardowo w wysokiej jakości podkładki przeciw wibracyjne. Bez dodatkowych zakupów. Bez improwizacji mechaników. Po prostu udoskonalona część, gotowa do montażu od razu po wyjęciu z pudełka.
- cichszą pracę hamulców,
- prostszy montaż,
- wyższą satysfakcję klientów,
- mniej reklamacji i powrotów.
Stworzone z myślą o realnych naprawach
Marka Delphi nie ogranicza się do spełniania norm OE – podważa je, gdy okazują się niewystarczające. Udoskonalone podkładki to nie tylko dodatkowa warstwa. To precyzyjnie zaprojektowane elementy, które podnoszą osiągi i pomagają mechanikom wykonać naprawę prawidłowo już za pierwszym razem. Stanowią też pierwszą warstwę w sprawdzonej, pięciowarstwowej budowie klocków Delphi:
-
Podkładka – sekret cichych hamulców z zaawansowanym tłumieniem hałasu.
-
Płytka nośna – wykonana z wytrzymałej, tłoczonej stali, zapewnia dokładne dopasowanie do specyfikacji OE.
-
Warstwa podkładowa – o grubości 3 mm, działa jako izolator termiczny, obniżając temperaturę zacisku.
-
Materiał cierny – testowany pod kątem wymagań poszczególnych klas pojazdów, składa się ze 130 składników w 40 różnych formulacjach.
-
Powierzchnia cierna – fazki i nacięcia zgodne ze specyfikacją OE skracają czas docierania i redukują hałas.
Dzięki zastosowaniu wysokiej jakości podkładki udało się zamienić typową słabość OE w atut Delphi – kolejny powód, dla którego mechanicy ufają ofercie Delphi.
Poznaj pięć warstw jakości Delphi
Osiem zmodernizowanych referencji. Miliony cichszych podróży. Ulepszyliśmy osiem naszych najpopularniejszych numerów klocków:
- LP809 – HONDA Civic
- LP789 – TOYOTA Corolla, RAV4
- LP3144 – NISSAN Qashqai, RENAULT Kadjar
- LP2003 – LEXUS HS 250h, TOYOTA Prius, Corolla, RAV4
- LP2031 – NISSAN Juke, Qashqai, X-Trail
- LP3145 – NISSAN Juke, Qashqai, X-Trail
- LP1632 – TOYOTA RAV4
- LP2664 – SUZUKI SX4, Vitara
Łącznie te referencje obejmują ponad 10 milionów pojazdów w regionie EMEA. Ulepszona oferta trafiła na rynek w drugim kwartale 2024 roku, a wszystkie stany magazynowe zostały już zaktualizowane.
Rozwiązywanie problemów to nasza codzienność. Wprowadzamy innowacje i projektujemy tak, aby mechanicy otrzymywali lepszą część już na starcie.
Dzięki temu kierowcy mogą cieszyć się mniejszym hałasem i lepszą skutecznością premium podkładek Delphi. Misja zakończona sukcesem.
Artykuł sponsorowany
Komentarze (0)