Części i regeneracja

AKCJA ZIMA

ponad rok temu  29.11.2017, ~ Bartłomiej Ryś - ,   Czas czytania 2 minuty

Co z akumulatorem na zimę?

Co zrobić, aby ustrzec się unieruchomienia auta z tego powodu? Przede wszystkim stan naszej baterii możemy sprawdzić w praktycznie każdym serwisie lub warsztacie. Warto to zrobić np. podczas wymiany zwykłej żarówki czy też przy wizycie u wulkanizatora. 

Najnowsze badania niemieckiego automobilklubu ADAC pokazują, że problemy z akumulatorem są przyczyną aż 39% wszystkich awarii samochodów - to bardzo duża liczba. Wielu kierowców (zwłaszcza tych poruszających się „świeżymi” samochodami) nie zwraca uwagi na to, że nasza bateria szybko się rozładuje na krótkich dystansach gdy będzie dodatkowo obciążona np. podgrzewanymi siedzeniami czy szybami. 

„Częstym błędem kierowców jest przekonanie, że przy wyłączonym silniku akumulator nie jest obciążony” – wyjaśnia Magdalena Broszkiewicz, Marketing Manager w firmie Johnson Controls Power Solutions. 
„Tymczasem takie systemy, jak instalacje alarmowe, zamki w drzwiach, system bezkluczykowy oraz systemy nawigacji pobierają energię również wówczas, gdy pojazd jest zaparkowany. Elektryczne podgrzewanie szyb, foteli i lusterek, wentylatory oraz światła są zimą częściej i bardziej intensywnie używane, co także przyczynia się do szybszego rozładowywania akumulatora”.

Dziś, mając nowoczesny samochód, który jest „jeżdżącą elektroniką”, wymianę akumulatora powinniśmy zlecić specjaliście. Ma on fachową wiedzę i niezbędne narzędzia, dzięki którym cały proces zamknie się w kilkunastu minutach. Ważny jest również fakt, że często niezalecane jest całkowite odcięcie od prądu systemów na pokładzie - nasz komputer może „zwariować” i wówczas niezbędna będzie wizyta (droższa) w autoryzowanym serwisie. 

Żywotność akumulatora

Awarię akumulatora może spowodować wiele przyczyn, a na jego żywotność mają wpływ m.in. ekstremalne temperatury zarówno latem, jak i zimą. Równie istotne znaczenie ma pozostawianie pojazdu przez długi czas w bezruchu lub wykorzystywanie go tylko do przejazdów na krótkich odcinkach. Krótki przejazd z reguły nie wystarcza do pełnego naładowania akumulatora. Dlatego zwłaszcza zimą, gdy ogrzewanie tylnej szyby oraz inne urządzenia elektryczne dodatkowo obciążają akumulator, należy przynajmniej raz w miesiącu zaplanować dłuższy przejazd w celu jego doładowania. Regularną obsługę akumulatora należy przeprowadzać przynajmniej raz w roku w specjalistycznym warsztacie, najlepiej w ramach przygotowania samochodu do sezonu zimowego. Sprawdzenie stanu akumulatora jest z reguły bezpłatne i trwa zaledwie kilka minut. 

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony