Autodata, wiodący dostawca informacji technicznych w branży motoryzacyjnej, udostępnia sprawdzone przez producentów rozwiązania częstych problemów występujących w pojazdach.
Honda CR-V
Odgłos pisku z tyłu podczas ruszania
Pytanie: Klient, który posiada pojazd Honda CR-V z 2015 r., skarży się na odgłosy pisku z tyłu podczas ruszania. Podejrzewamy, że przyczyną jest tylny mechanizm różnicowy, ale niechętnie go wymieniamy, ponieważ to droga część. Czy inni właściciele tego modelu zgłaszali problem z takim odgłosem?
Odpowiedź: Tak, spotkaliśmy się już wcześniej z opisaną usterką występującą w modelach CR-V z napędem na cztery koła. Przyczyną hałasu jest niezadowalająca konstrukcja pompy sprzęgła napędu na cztery koła. Zamontuj nową wersję pompy sprzęgła napędu na cztery koła, znajdującą się na tylnym mechanizmie różnicowym (fot. 1.1). Po zakończeniu naprawy wykonaj jazdę próbną, aby upewnić się, że usterka została naprawiona.
Nissan Juke
Odgłos skrzypienia z oparć tylnych siedzeń podczas jazdy po nierównej nawierzchni
Pytanie: Jeden z naszych klientów ma problem z autem marki Nissan Juke z 2015 r., w którym słychać odgłos skrzypienia z oparć tylnych siedzeń podczas jazdy po nierównej nawierzchni. Mamy kłopot z określeniem przyczyny tego odgłosu. Czy inni właściciele Nissana Juke zgłaszali taki problem?
Odpowiedź: Tak, inni właściciele tego modelu zgłaszali już problem z odgłosem skrzypienia, a przyczyną jego występowania jest nieprawidłowe ustawienie oparcia tylnego siedzenia. Złóż oparcia tylnego siedzenia i przeprowadź jazdę próbną. Jeżeli nie słychać już odgłosu, poluzuj śruby mocujące (fot. 2.1). Odpowiednio ustaw oparcie tylnego siedzenia, aby zachować właściwy odstęp pomiędzy jego zatrzaskiem i zaczepem. Dokręć śruby mocujące oparcia tylnego siedzenia w pokazanej kolejności momentem 45 Nm. Powtórz czynności dla pozostałych oparć siedzenia. Po zakończeniu naprawy powinno się wykonać jazdę próbną, aby upewnić się, że usterka została usunięta.
Odgłosy skrzypienia/grzechotania z siedzenia trzeciego rzędu podczas jazdy
Pytanie: W ramach przeglądu w naszym warsztacie znajduje się Opel Vivaro-B z 2015 r., którego właściciel wspominał o odgłosach skrzypienia dochodzących z siedzenia trzeciego rzędu podczas jazdy. Zastosowaliśmy smar na jednostce siedzeń trzeciego rzędu, ale odgłosy skrzypienia nadal występują. Czy inni właściciele modelu Vivaro-B zgłaszali problem z takim odgłosem?
Odpowiedź: Tak, spotkaliśmy się już z problemem występowania odgłosów skrzypienia/grzechotania w modelach Vivaro-B posiadających drugi i trzeci rząd siedzeń. Przyczyną jego występowania jest zbyt duży odstęp pomiędzy zatrzaskiem i zaczepem siedzenia trzeciego rzędu. Odhacz siedzenie trzeciego rzędu i przyklej taśmę filcową, dostępną w dziale części Opel, na zaczepach w pokazany sposób (fot. 3.1). Po zakończeniu naprawy wykonaj jazdę próbną, aby upewnić się, że usterka została naprawiona.
Volvo XC90
Na tablicy przyrządów wyświetla się komunikat ostrzegawczy „Anti-skid service required”
Pytanie: Jeden z naszych klientów ma problem z autem marki Volvo XC90 z 2011 r. W samochodzie wyświetla się komunikat ostrzegawczy „Anti-skid service required” (wymagany przegląd antypoślizgowy), a ponadto nie działa tempomat. W pamięci usterek komputera sterującego systemu ABS/ESP zapisano kody usterek 0103, 0147, C0048. Nie posiadamy informacji dotyczących tych kodów i nie jesteśmy pewni, czy są one ze sobą związane. Prosimy o pomoc.
Odpowiedź: Opisana usterka jest nam znana i dotyczy modeli XC90 wyprodukowanych w latach 2008-2013. Jej przyczyną jest wadliwy czujnik przesuwu pedału hamulca, znajdujący się na serwie hamulca (fot. 4.1). Zamontuj nowy czujnik ruchu pedału hamulca. Usuń kody usterek i wykonaj jazdę próbną, aby sprawdzić, czy problem został rozwiązany.
Odwiedź www.autodatagroup.com, aby dowiedzieć się więcej o tym narzędziu online dla warsztatów samochodowych. Autodata należy do grupy Solera.
Komentarze (3)