Regeneracja czy wymiana?
Cena wtryskiwaczy może wybitnie zaskoczyć. Te niewielkie elementy w ASO mogą kosztować od kilku do nawet kilkunastu tysięcy złotych. W niezależnych serwisach ceny są zwykle niższe, jednak wciąż nie na tyle, aby nie poszukiwać alternatywnych rozwiązań. Jakie mamy możliwości? Bardzo często zamiast wymiany wybierana jest regeneracja. Pod względem finansowym jest to zdecydowanie korzystniejsze rozwiązanie.
Czy jednak oprócz kosztów są też inne zalety regeneracji? Specjaliści z firmy Lauber dowodzą, że profesjonalnie wykonana pozwala na przywrócenie całkowitej sprawności tego elementu. Można doprowadzić do odtworzenia w 100% fabrycznych walorów tych kluczowych elementów aparatury paliwowej. Na niezależnym rynku trafimy oczywiście na kuszące okazje.
– Pamiętajmy jednak, że gwarancję tego mamy tylko wtedy, gdy wtryskiwaczami zajmują się fachowcy. Jeśli oddamy sprawę w ręce osób, które nie mają stosownego doświadczenia w tym zakresie, regeneracja może być ryzykowna. Jeżeli nie zostanie wykonana profesjonalnie, wtryskiwacz będzie częściej ulegał następnym awariom. Koszty kolejnych napraw i związane z tym niedogodności mogą znacznie przewyższyć te związane z wymianą – podpowiadają przedstawiciele Lauber.
Czy warto regenerować wtryskiwacze?
Z różnych względów odpowiedź brzmi: tak. Budowa układu common rail, a w szczególności wtryskiwacza pozwala na to, by z powodzeniem go regenerować. Właściwie przeprowadzona, w zgodzie ze standardami producenta, to zabieg, po którym wtryskiwacze wykazują takie same walory, jak fabrycznie nowe elementy. A w czasach gdy od aftermarketu wymaga się zrównoważonego podejścia do zasobów, regeneracja stanowi piękny przykład gospodarki w obiegu zamkniętym. Jest wyrazem dążenia do zrównoważonego rozwoju.
– Warto udać się do zaufanego fachowca, który nie będzie próbował naciągnąć nas na zbędne koszty, tylko rzetelnie podpowie, czy w danym przypadku regeneracja wtryskiwacza przyniesie oczekiwane rezultaty, czy może lepiej od razu zdecydować się na wymianę. Tylko wtedy będziemy mieć pewność, że decyzja o regeneracji będzie najkorzystniejszym rozwiązaniem – dowiadujemy się w firmie Lauber.
Uszkodzone i oczywiście z powodzeniem regenerowane w firmie Lauber wtryskiwacze są testowane na stołach probierczych. Sprawdzana jest wtedy ich szczelność, dawkowanie paliwa, ciśnienie wtryskiwanego paliwa, czasy wysterowania, sposób rozpylania i wiele innych parametrów, które pozwalają określić sprawność. Uzyskane wyniki porównuje się z wartościami wzorcowymi. A na koniec? Aby układ był sprawny i nie sprawiał klientowi problemów, zaleca się regularnie zmieniać filtr paliwa i lać wyłącznie dobrej jakości paliwo.
Na podstawie www.lauber.pl
Komentarze (0)