Części i regeneracja

Warto wiedzieć

4 godziny temu  09.12.2025, ~ Michał Żak - ,   Czas czytania 2 minuty

Części zamienne wyprzedzają opony

ALZURA, często kojarzona z platformą B2B Tyre24, odnotowuje dynamiczny wzrost popytu. Firma powstała, by handlować oponami, dziś dostarcza w Polsce dużo więcej części zamiennych niż opon. 

W najnowszym komunikacie czytamy, że w pierwszych jedenastu miesiącach roku zarówno wartość sprzedaży, jak i liczba zamówień wzrosły znacząco w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego. Z danych wynika, że nawet w tradycyjnej fazie wymiany sezonowej miesięcznie zamawianych jest już więcej części zamiennych niż opon w Polsce – wyraźny sygnał zmiany zachowań zakupowych w rynku aftermarket. Największą liczbę zamówień notuje się w poniedziałki. 
Według ALZURA klienci B2B oczekują dziś stałego komfortu zakupów online i coraz częściej traktują platformy jako główne źródło zaopatrzenia.
Michael Saitow, CEO i założyciel ALZURA AG, komentuje: „Wielu naszych długoletnich klientów, którzy wcześniej zamawiali wyłącznie opony, coraz częściej decyduje się również na części zamienne. Zredukowaliśmy dotychczasowe obawy związane z zakupami części online i pokazujemy, jak warsztaty i dealerzy mogą dzięki procesom opartym na danych oszczędzać czas i koszty. Kto spowalnia własne zakupy, traci marżę.”
Według firmy wzrost ten napędzany jest przede wszystkim przez bardzo szeroką i głęboką ofertę oraz konkurencyjne, przejrzyste ceny. Prawie wszystkie potrzebne części są dostępne w ciągu kilku godzin lub dni. Warsztaty mogą elastycznie wybierać pomiędzy najtańszym dostawcą a najszybszą opcją dostawy. Przejrzyste ceny online oraz zautomatyzowane narzędzia wspierające decyzje coraz częściej zastępują intuicyjne procesy zakupowe, ułatwiając profesjonalnym kupcom wybór.

Dodatkowe bezpieczeństwo planowania zapewniają przewidywane czasy dostaw wskazane dla każdego dostawcy na platformie oraz 100% gwarancja realizacji zamówienia w ramach konta Prime. Dzięki temu ALZURA wspiera warsztaty w podawaniu klientom wiążących informacji o cenach i terminach – co staje się kluczową przewagą w coraz bardziej wymagającym otoczeniu rynkowym.
ALZURA daje dostęp do około 29 milionów różnych produktów od ponad 2.000 dostawców z bieżącą kontrolą stanów magazynowych. Podczas gdy platforma B2B była wcześniej wykorzystywana głównie ze względu na ofertę opon, rośnie odsetek nowych klientów, którzy dołączają właśnie ze względu na ofertę części zamiennych.
Michael Saitow podsumowuje: „Kto dziś nadal myśli „najpierw lada”, ustawia się na wycofanie, a nie na wzrost. Przyszłość rynku aftermarket będzie kształtowana cyfrowo.” ALZURA zamierza kontynuować cyfryzację procesów zakupowych i oferować warsztatom niezawodne rozwiązanie typu one-stop-shop z szerokim asortymentem i wysokim poziomem obsługi.

Fot. ALZURA

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony