Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  16.04.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Czujniki parkowania RS4

Coraz więcej nowych samochodów wyposażonych jest fabrycznie w czujniki parkowania. Jednak nie wszyscy mogą sobie pozwolić na kupno „nówki”. W przypadku aut starszych zdani jesteśmy na parkowanie bez wspomagaczy lub montaż zestawu do manewrowania.

W skład podstawowego zestawu do parkowania wchodzą sensory, buzer, wyświetlacz oraz okablowanie. Czujniki RS4 generują asymetryczną strefę bezpieczeństwa, co w praktyce oznacza tyle, że kierowca nie jest wprowadzany w błąd podczas skręcania, a informowany jedynie o faktycznej bliskiej przeszkodzie. Czujniki pomijają zbyt odległe niebezpieczeństwa, oszczędzając kierującemu niepotrzebnej dystrakcji. Zestaw umożliwia zmianę strefy zatrzymania (STOP) z 30 cm do 45 cm, co może pomóc np. w przypadku aut z hakiem czy kołem zapasowym poza linią zderzaków. Szerokie możliwości detekcji o kątach 160° w poziomie oraz 60° w pionie możliwe są dzięki zaawansowanej technologii asymetrycznej ultradźwiękowej detekcji obiektów. Przydatną funkcją jest też „samodiagnozah, która podaje informację dźwiękową o uszkodzeniu konkretnego sensora, zachowując przy tym działanie całego systemu (błędny sygnał z zepsutego sensora jest pomijany).

Czytelny i ergonomiczny wyświetlacz jest standardowo montowany na linii wzroku kierowcy, w podsufitce nad tylną szybą. Docenią to zarówno kierowcy obracający się podczas parkowania przez prawe ramię, jak i ci parkujący przy pomocy lusterek. Sygnalizacja odbywa się za pomocą sygnałów akustycznych wspomaganych punktami świetlnymi, gdzie kolor pomarańczowy oznacza „PARKUJEMY”, natomiast czerwony – „STOP”. Wyświetlacze zintegrowane z buzerem posiadają dodatkowo gniazdo podłączeniowe celem ułatwienia serwisu i montażu.

- Montaż czujników można wykonać samemu, jednak lepszym rozwiązaniem jest powierzenie tego zadania specjalistom. Tylko prawidłowa instalacja wpływa na bezawaryjne i poprawne działanie – doradza Eryk Biskupski, specjalista ds. systemów bezpieczeństwa z Amervox. - Należy dobrać odpowiedni model i rodzaj czujników, w zależności od konstrukcji zderzaka czy twardości zawieszenia.

RS4 posiadają homologację unijną „e1”, zdały też pozytywnie test „JASO” (japońskie normy jakości). Wyświetlacze produkowane są w podobnej stylistyce, co zestawy fabryczne, dlatego nie odbiegają od nich jakością czy designem. Czujniki mogą być montowane praktycznie w każdym samochodzie.

Dane techniczne:
- dystrybutor: Amervox,
- zasilanie: DC 10V~25 V,
- maks. pobór prądu: 200 mA,
- temp. pracy: -30°C do +80°C,
- metoda pomiaru: asymetryczna,
- częstotliwość: 40 kHz,
- czas reakcji systemu: 0.12 s,
- kąt detekcji: 160° w poziomie / 60° w pionie,
- cena: w zależności od modelu auta.

GALERIA ZDJĘĆ

Czujniki parkowania RS4
Czujniki parkowania RS4

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony