Części i regeneracja

Części i regeneracja

miesiąc temu  23.11.2020, ~ Administrator   

Czy to koniec regeneracji zacisków hamulcowych?

Fot. Piotr Łukaszewicz

- Naprawa zacisków w warunkach warsztatowych już się nie opłaca - mówi Piotr Hotała, prezes firmy Auto-GH, zajmującej się sprzedażą części samochodowych. Zdaniem naszego rozmówcy, koszt zestawu naprawczego i roboczogodziny w warsztacie jest zbliżony do ceny nowego produktu. Zgadzacie się z tą opinią? Zapraszamy do dyskusji w komentarzach!

Faktem jest, że w ostatnich latach bardzo zwiększyła się oferta zacisków hamulcowych, a ich ceny maleją. - Mamy w swojej ofercie nowe zaciski hamulcowe i jarzma (łącznie ok. 1,5 tysiąca pozycji), ale zupełnie zrezygnowaliśmy z zestawów naprawczych, reperaturek i tłoczków. Moim zdaniem, to koniec tego rynku i napraw tego typu, ale to też dobra wiadomość dla warsztatów. Mechanik poświęca czas jedynie na wymianę zacisku, a kierowca ma w swoim aucie fabrycznie nowy produkt. Naprawa zacisku, poza tym, że staje się nieopłacalna, może być też zwyczajnie trudna lub niewykonalna. Korpusy w zaciskach czy prowadnice też się odkształcają. Nie warto ryzykować takich regeneracji - ocenia nasz rozmówca.

Oczywiście niskie ceny zacisków dotyczą głównie produktów importowanych z Chin. - Nie jest to jednak wyznacznik jakosci. Wszystkie nasze zaciski są wykonane w jednej z najnowocześniejszych fabryk zacisków na świecie, są testowane pod kątem szczelności w niskim ciśnieniu 0.3MPa, ale także w wysokim ciśnieniu 16MPa, badamy je także próżniowo, a nie są to jedyne testy jakim je poddajemy. To są produkty naprawdę dobrej jakości - podkreśla Adam Okupny, kierownik działu kontroli jakości, a pytany o wskaźnik zgłaszanych reklamacji mówi o liczbach mniejszych niż 1%. Kolejnym atutem zakupu nowego zacisku jest oczywiście brak potrzeby zwrotu starego korpusu (co bywa kłopotoliwe) czy zapłaty kaucji.

Jedyni w Europie

Części do układu hamulcowego to tylko część asortymentu firmy Auto-GH z Lubelszczyzny. Odwiedziliśmy magazyn firmy, gdzie znaleźliśmy kilka trudno dostępnych czy bardzo ciekawych rozwiązań. Firma działa od ponad 20 lat. Zaczynała od części do Wartburgów, potem była specjalizacja w zawieszeniu, a od kilku lat znajdziemy tu części do różnych układów samochodów osobowych i dostawczych. - Amortyzatory, sprężyny, wahacze, klocki, elektryka samochodowa, łącznie ponad 5 tysięcy pozycji. Do najciekawszych produktów należą kompletne zwrotnice, z piastą, osłoną tarczy, pierścieniem ABS (tu na prezentowanym zdjęciu zwrotnica do VW Golfa 4, na tarcze 288 mm). Kompletne zwrotnice posiadamy jako jedyni w Europie - dodaje prezes. Pytany o inne bestsellery wskazuje m.in. aluminiowe zwrotnice, wsporniki wahaczy czy czujniki temperatury spalin, gdzie części te są na rynku wtórnym poszukiwane bardzo często.

W ofercie amortyzatorów dostępne są produkty standardowej linii oraz wyższej - GH Pro. W prezentowanym poniżej przypadku to model do BMW e60. - Amortyzatory GH Pro produkowane są na liniach pierwszomontażowych. Różnice? W środku, poza nieruchomym zaworem, jest zastosowany olej wysokiej jakości Fuchs, co trzykrotnie zwiększa żywotność amortyzatora w porównaniu ze standardowymi olejami. Zarówno w olejowych, jak i gazowych amortyzatorach, stosowane są japońskie uszczelnienia NOK. Oczywiście, jest to zupełnie inna półka jakościowa, ale i ceny są sporo wyższe - opowiada prezes Auto-GH.

- Konkurencja przyzwyczaiła polską branżę do oferowania najtańszych produktów, będących wynikiem porównań wszystkich możliwych cen, co oczywiście ma niewiele wspólnego z jakością. My nie mamy zainstalowanego Excela nawet na jednym komputerze - śmieje się prezes.

Auto-GH współpracuje głównie z hurtowniami i dystrybutorami w krajach Europy i Afryki. Firma nawiązuje też współpracę z polskimi podmiotami " - Zawsze działamy fair play. Naszym klientom nie tworzymy konkurencji w ich regionach. Jesteśmy stali w uczuciach i zapraszamy do współpracy - podsumowuje Piotr Hotala (po lewej). Obok Adam Okupny.

Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć poniżej.

GALERIA ZDJĘĆ

Czy to koniec regeneracji zacisków hamulcowych?
Czy to koniec regeneracji zacisków hamulcowych?
Czy to koniec regeneracji zacisków hamulcowych?
Czy to koniec regeneracji zacisków hamulcowych?
Czy to koniec regeneracji zacisków hamulcowych?
Czy to koniec regeneracji zacisków hamulcowych?
Czy to koniec regeneracji zacisków hamulcowych?

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 12

  • 5
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 3
    POINFORMOWANY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 1
    SMUTNY
  • 1
    WKURZONY
  • 1
    BRAK SŁÓW

Komentarze (4)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~ Gregory 4 28 dni temu Zaciski od GH mam na tyle swojej BMW już blisko od roku, a redaktor dopiero teraz się o nich dowiedział. Jak coś jest dobre to jest dobre i tak właśnie to działa w przypadku części GH. Ci co jeżdżą to wiedzą o czym mówię
    oceń komentarz zgłoś do moderacji
  • ~ Mmm 3 miesiąc temu To polecam zainstalować tego Excela :) 1. Nowy zacisk ile kosztuje? 200-300zl myślę że spokojnie, dodając marżę klient płaci 300-400zl 2. Rearaturka z tloczkiem to ok. 50-60zl, same gumki 20zl 3. Rozebranie zacisku, wyczuszczenie i złożenie dajmy na to nawet godzinę pracy mechanika. 4. Koszt rbh powiedzmy nawet 50zl 5. Daje to łączny koszt regeneracji 100-150zl, 6. Gdzie tu wychodzi taniej chiński zacisk niż naprawa orygonalnego? Patrząc pod względem warsztatu mnie naprawa kosztuje 100zl, klient płaci 250 i będzie zadowolony. Za nowy zapłaci 350 i potem się dowie od sąsiada, że mu sprzedałem chinski badziew.
    oceń komentarz zgłoś do moderacji
  • ~ PanamEra 2 miesiąc temu Będzie im ciężko przekonać tych, co przejechali się na tanim zacisku jaki już wcześniej pojawił się w innych firmach, ale życzę powodzenia !
    oceń komentarz zgłoś do moderacji
  • ~ Janko 1 miesiąc temuocena: 0%  Na zaciski polecam SKV bije jakością i szerokością oferty
    oceń komentarz zgłoś do moderacji
do góry strony