Firma Denso opracowała nowy system wtrysku paliwa DIET-FI, który umożliwia zastosowanie mniejszej liczby części.
W odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku na systemy wtrysku paliwa dostosowane do małych motocykli (o pojemności silnika do 150 ccm), Denso opracowało nowy, oszczędny, elektroniczny system wtrysku paliwa o nazwie DIET-FI (ang. DENSO Intelligent Economical Technology-Fuel Injection).
Zazwyczaj układy wtrysku paliwa stosowane są tylko w większych motocyklach i składają się z czujników, siłowników i modułu sterującego pracą silnika (ECU), aby zapewnić precyzyjną kontrolę stężenia mieszanki paliwowo-powietrznej. Powszechne stosowanie układów wtryskowych do małych motocykli będzie wymagało mniejszych komponentów oraz prostszych systemów złożonych z mniejszej liczby części, których koszt produkcji będzie niższy w porównaniu z systemami przeznaczonymi do quadów i dużych motocykli.
DIET-FI to pierwszy na świecie system wtrysku paliwa, który nie korzysta ani z czujnika położenia przepustnicy, ani z czujnika temperatury silnika. Wykorzystuje zamiast tego nowo opracowane technologie sterowania, które zapewniają to samo zużycie paliwa i wpływ na środowisko, jak układy konwencjonalne, ale przy mniejszym nakładzie środków.
Firma Denso opracowała taką technologię sterowania wtryskiem paliwa, w której zrezygnowano z czujnika położenia przepustnicy, czujnika temperatury powietrza dolotowego, czujnika temperatury silnika i silnika krokowego ISC (ang. idle speed control – prędkość biegu jałowego). W układzie znajduje się sterownik obliczający temperaturę, który w połączeniu z termistorem tworzy elektroniczną jednostkę sterującą. System ma również sterownik dozowania paliwa, który w połączeniu z czujnikiem ciśnienia powietrza wlotowego decyduje o przyspieszeniu lub hamowaniu.
Więcej na: www.denso-am.pl
Komentarze (0)