Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  03.04.2014, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

DENSO: Uniwersalna jednostka sterująca układem klimatyzacji

Firma DENSO opracowała pierwszą na świecie uniwersalną jednostkę sterującą samochodowym układem klimatyzacji.

Podczas gdy konwencjonalne jednostki sterowania układem klimatyzacji często są projektowane i dostosowywane do specyfikacji konkretnego modelu pojazdu, jednostka opracowana przez DENSO ma budowę, która umożliwiła jej standaryzację. Charakteryzuje się wyższą wydajnością, jest również mniejsza i lżejsza niż jej standardowe odpowiedniki. Jak podkreśla producent, to pierwszy tego typu produkt na świecie.

- Wiele składowych tego produktu – takie jak mieszalnik powietrza, siłownik i wentylator dmuchawy – zostały zaprojektowane na nowo, co pozwoliło nam zmniejszyć rozmiar jednostki o 20% w porównaniu do standardowego produktu DENSO, oraz znacząco ją ustandaryzować – mówi Katsuhisa Shimokawa, Executive Director Thermal Systems Business Unit, DENSO.

Szerokość mieszalnika powietrza jest mniejsza o połowę, zmniejszone zostały również masa i wysokość jednostki. Standardowa jednostka wymaga kilku siłowników, które obsługują mieszalnik powietrza – nowa potrzebuje tylko jednego, dzięki czemu obudowa jest mniejsza. Na nowo zaprojektowane zostały również łopatki nowego wentylatora – tak, aby jak najlepiej wspomagały przepływ powietrza. Wentylator jest dzięki temu o 15% mniejszy i zużywa o 20% mniej energii (przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej objętości wydmuchiwanego powietrza).

Nowe, mniejsze, lżejsze i bardziej wydajne jednostki sterujące układem klimatyzacji mogą być montowane w samochodach przyjaznych środowisku. Przykładowo, w systemie start/stop parownik może zostać zastąpiony przez parownik magazynujący chłód, a w pojazdach elektrycznych i hybrydowych rdzeń nagrzewnicy można wymienić na układ klimatyzacji z pompą ciepła. Co więcej, dzięki wprowadzeniu dwuwarstwowej struktury wentylatora dmuchawy, która zasysa powietrze z zewnątrz i jednocześnie zapewnia wewnętrzny obieg powietrza, układ klimatyzacji może być stosowany w pojazdach z ograniczonymi źródłami ciepła.

Nowa jednostka jest już montowana w nowym modelu Toyoty Harrier, który swoją premierę miał w grudniu 2013 r., oraz w modelach Noah i Voxy, które pojawiły się na rynku w styczniu 2014 r.

Więcej na: www.denso-am.pl

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony