ReklamaB1 - prenumerata NW podstrony

Części i regeneracja

temat miesiąca

Części i regeneracja

Układ hamulcowy i zawieszenie

2 miesiące temu  04.01.2019, ~ Administrator   

Diagnostyka i naprawa – zawieszenie [TEMAT MIESIĄCA]

Podstawą dalszych czynności diagnostycznych jest ocena wizualna

Strona 1 z 3

Inżynierowie i konstruktorzy produkowanych obecnie samochodów prześcigają się w innowacyjnych rozwiązaniach zwiększających komfort i bezpieczeństwo jazdy. Pamiętajmy jednak, że nie tylko elektroniczne systemy wspomagające decydują o drogowym bezpieczeństwie pojazdu. Jednym z układów odpowiedzialnych za komfort i bezpieczeństwo jazdy jest układ zawieszenia. Systematyczna kontrola i właściwy stan techniczny wszystkich jego elementów są ogromnie ważne.

KYB, jeden z czołowych producentów amortyzatorów, sprężyn zawieszenia, górnych zestawów montażowych i zestawów osłonowo-ochronnych na oryginalne wyposażenie (OE), stosuje w swoich produktach najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne i jakościowe. Pomimo tego dla zwiększenia bezpieczeństwa pojazdu zaleca się systematyczną kontrolę tych elementów co 20 000 km, podczas sezonowej wymiany opon i przed długą podróżą wakacyjną. Każda wizyta w warsztacie może być okazją do gruntownej kontroli układu zawieszenia pojazdu. O niesprawnościach kierowcy często dowiadują się dopiero podczas badań okresowych na SKP. Niestety, okazuje się, że po naszych drogach poruszają się pojazdy, w których stan techniczny układu zawieszenia pozostawia wiele do życzenia. Pamiętajmy, że niesprawny pojazd to zagrożenie dla zdrowia i życia jego pasażerów i pozostałych uczestników ruchu.

Elementy układu zawieszenia, a w szczególności zespołu tłumiąco-resorującego, w którego skład wchodzą amortyzatory, sprężyny zawieszenia, górne zestawy montażowe i osłonowo-ochronne, są ogromnie ważne w codziennej eksploatacji. Mają również bezpośredni wpływ na prowadzenie i zachowanie samochodu podczas jazdy, co przekłada się bezpośrednio na bezpieczeństwo w ruchu drogowym.

Mimo że prace związane z diagnostyką i naprawą układu zawieszenia są jednymi z częściej wykonywanych w warsztatach, to zdarzają się błędy, które mogą skutkować poważnymi konsekwencjami. Wbrew pozorom zdiagnozowanie uszkodzeń i ich ocena wcale nie są takie proste. W wielu przypadkach usunięty zostaje skutek, natomiast brak zdiagnozowanej przyczyny wiąże się z kolejną wizytą w warsztacie. W przypadku diagnostyki układu zawieszenia należy postępować według określonych procedur, aby po zweryfikowaniu usterki móc ją usunąć i dodatkowo określić przyczynę jej powstania. Tylko kompletna diagnostyka z zachowaniem odpowiedniej procedury naprawczej oraz wyeliminowanie elementów zużytych i uszkodzonych, zakwalifikowanych do wymiany pozwolą na prawidłowe funkcjonowanie układu zawieszenia. Układ jezdny pojazdu to system naczyń połączonych. Nieprawidłowe działanie któregokolwiek z jego elementów prowadzi do uszkodzenia lub przedwczesnego zużycia następnego.

Poleć innym

GALERIA ZDJĘĆ

KYB dostarcza amortyzatory, sprężyny zawieszenia, górne zestawy montażowe oraz zestawy osłonowo-ochronne na oryginalne wyposażenie
Ważnym elementem kontroli układu jezdnego pojazdu jest jazda próbna
Wyeksploatowane i uszkodzone elementy układy zawieszenia najlepiej wymienić
Wyeksploatowane i uszkodzone elementy układy zawieszenia najlepiej wymienić
Profesjonalne podejście i dbałość o szczegóły w trakcie prac naprawczych mogą przyczynić się do znacznej poprawy stanu technicznego obsługiwanych pojazdów, zmniejszyć ryzyko uszkodzenia podzespołów układu zawieszenia, a tym samym zwiększyć bezpieczeństwo na naszych drogach

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 4

  • 1
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 1
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    SMUTNY
  • 1
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony