Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  23.11.2015, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Dla własnego bezpieczeństwa

Wymiana opon na zimowe to świetna okazja, by ocenić stan klocków hamulcowych. Jeśli są zużyte, nie gwarantują skutecznego hamowania w awaryjnej sytuacji i wtedy nawet najlepsza zimowa opona nie zapobiegnie wypadkowi.

Od możliwości zatrzymania samochodu na jak najkrótszym dystansie zależy bezpieczeństwo podróżujących. Opony zimowe gwarantują doskonałą przyczepność samochodu do nawierzchni, ale to właśnie układ hamulcowy rozprasza całą energię pojazdu, umożliwiając jego zatrzymanie. Najszybciej zużywającym się elementem tego układu są współpracujące z tarczami klocki hamulcowe.

Nie ma żadnego sposobu przewidzenia żywotności klocka hamulcowego. To nie olej, który wymieniamy po określonym przebiegu auta lub co rok czy dwa lata. Wszystko zależy od sposobu eksploatacji samochodu przez kierowcę. Dlatego właśnie wymiana opon to okazja, by ocenić stan okładzin ciernych klocka. Profesjonalny mechanik sam zwróci na to uwagę i poinformuje klienta o konieczności wymiany klocków hamulcowych, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by i kierowca rzucił na nie okiem. Nie potrzeba tu żadnej specjalistycznej wiedzy. Grubość okładziny ciernej nowego klocka wynosi około 1 cm, a klocki trzeba wymienić (koniecznie komplet na jednej osi!), gdy grubość ta spadnie do 2-3 mm. Widać to wyraźnie gołym okiem.

Na bezpieczeństwie nie wolno oszczędzać, co nie oznacza, że produkty dostępne na rynku w przystępnej cenie są wątpliwej jakości. Wszystko zależy od ich producenta. Dobrym przykładem są klocki hamulcowe First oferowane przez Valeo. Firma dostarcza swoje wyroby producentom samochodów, którzy montują je w autach wyjeżdżających z fabryki – jest to najlepsza gwarancja jakości dla wszystkich linii produktowych tej firmy.

Gama produktów First (obejmuje również wycieraczki do szyb) stanowi atrakcyjną alternatywę cenową dla właścicieli kilkuletnich i starszych pojazdów. Klocki hamulcowe First są tańsze od klocków z logo producenta pojazdu, a jednocześnie nadal są to „części oryginalne”, zgodnie z definicją zawartą w przepisach Unii Europejskiej (rozporządzenie KE 461/2010).

Dzięki odpowiedniemu doborowi mieszanki ciernej klocków First, inżynierom Valeo udało się zapewnić duży poziom komfortu przy częstym hamowaniu w ruchu miejskim, jak i bezpieczeństwo przy prędkościach autostradowych. Inną ważną cechą jest ich trwałość. Klocki hamulcowe First spełniają wszystkie wymagane normy homologacyjne, w tym standard jakościowy ECE R90.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony