Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  03.09.2019, ~ Administrator   

Dlaczego pneumatyka? – zrozumieć działanie, poprawnie zdiagnozować usterki

Zawieszenie pneumatyczne z innowacyjnym systemem zapobiegania przechyłom nadwozia nowego touarega

Strona 4 z 5

Firma Limak to autoryzowany dystrybutor produktów AMK na terenie Europy Środkowo-Wschodniej, ale także specjalista od zawieszeń pneumatycznych samochodów osobowych z wieloletnim stażem we współpracy z AMK i Wabco. W skali roku sprzedaje prawie 2 tysiące kompresorów, kilka tysięcy miechów i regeneruje kilka tysięcy kolumn dla klientów krajowych i zagranicznych.

Największą liczbę – w sumie ok. 340 pozycji zawieszenia pneumatycznego w jakości OE na rynek wtórny, pokrywających w 98% europejski park samochodowy – deklaruje wspomniana firma Arnott. 

– Kolumny pneumatyczne Arnott występują zarówno w wersji nowej, zaprojektowanej i ulepszonej przez inżynierów firmy Arnott, jak i w wersji regenerowanej OE. W tym przypadku kolumny są regenerowane i testowane z użyciem najnowszych dostępnych technologii. Sprawia to, że zarówno w przypadku części nowej, jak i regenerowanej klient otrzymuje sprawny i poprawnie działający produkt – wspomina Bartosz Sieradzki.

100 warsztatów w Polsce
Nasi rozmówcy mówią o jakiejś setce warsztatów, które zajmują się kompleksowym serwisowaniem tych układów, a zdecydowana większość takich punktów działa pod sztandarami organizatorów sieci naprawczych czy dystrybutorów części motoryzacyjnych.

– Podczas akcji promocyjnej odwiedziliśmy kilka tygodni temu ok. 100 wyselekcjonowanych przez naszych partnerów handlowych punktów warsztatowych, które kupują miechy pneumatyczne głównie do mercedesów i BMW – mówi Andrzej Wojciech Buczek, doradca techniczny w firmie IHR Warszawa, przedstawiciela marki Bilstein w Polsce. – Wniosek? Ogromne znaczenie ma cena, a raczej zasobność portfela zmotoryzowanych, stąd powód, dla którego w miejsce dwóch przepracowanych miechów na osi dość często montuje się… jeden, nowy lub regenerowany. Co ciekawsze, producenci, a na pewno grupa VW, dopuszczają taką zasobooszczędną praktykę. Podstawowa zasada? Po wymianie miecha nie wolno opuścić auta, zanim układ nie osiągnie odpowiedniego ciśnienia, a całą operację należy zwieńczyć procedurą poziomowania pojazdu. Z tych i innych względów zalecam, by każdy samochód pozostawić „na warsztacie” na obserwację na 24 h niczym pacjenta w szpitalu. 

Poleć innym

GALERIA ZDJĘĆ

Jedną z przyczyn odmowy uznania roszczeń gwarancyjnych będzie sytuacja, w której samochód nie był wsparty na podnośniku podczas pompowania nowej sprężyny pneumatycznej. To dlatego przepona wyskoczyła z pierścienia zaciskowego
Jedną z przyczyn odmowy uznania roszczeń gwarancyjnych będzie sytuacja, w której samochód nie był wsparty na podnośniku podczas pompowania nowej sprężyny pneumatycznej. To dlatego przepona wyskoczyła z pierścienia zaciskowego
Powietrze jest medium, z którym większość warsztatów sobie poradzi. Aftermaraket? O realizacji niedoścignionego komfortu za sprawą doposażenia pojazdu w zawieszenie pneumatyczne wiele by mówić w kontekście inwestycji w kapitał, by wspomnieć klasyczną motoryzację czy tuning wizualno-funkcjonalny
Powietrze jest medium, z którym większość warsztatów sobie poradzi. Aftermaraket? O realizacji niedoścignionego komfortu za sprawą doposażenia pojazdu w zawieszenie pneumatyczne wiele by mówić w kontekście inwestycji w kapitał, by wspomnieć klasyczną motoryzację czy tuning wizualno-funkcjonalny
Także zregenerowane produkty okazują się bić na głowę propozycje dostawców dalekowschodnich
Moduły zawieszeń powietrznych nie są już domeną luksusowych limuzyn i samochodów terenowych, a coraz więcej reprezentantów markowych produktów organizuje – nierzadko bezpłatne – szkolenia, byśmy mogli rozpocząć swą przygodę z pneumatyką. Na zdjęciu doposażanie kampera bazującego na podwoziu Fiata Ducato w pneumatykę przedniej osi
Przechowywanie miechów pneumatycznych (zgodnie z ISO 5285) odbywa się bez dostępu światła dziennego, w pomieszczeniu suchym i czystym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 3

  • 1
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 2
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony