Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  27.02.2017, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Dlaczego tak ważna jest okresowa wymiana pasków rozrządu?

Wymieniać czy nie wymieniać pasek rozrządu? Oprócz widocznego stanu paska zębatego, który omówiono szczegółowo w dalszej części artykułu, należy wziąć pod uwagę kilka istotnych informacji...

1. Czy nadal zamontowany jest oryginalny pasek zębaty lub czy przeprowadzono wcześniej jego wymianę?
2. Kiedy wymieniono pasek zębaty po raz ostatni i przy jakim przebiegu samochodu?
3. Czy przeprowadzone dotąd przeglądy są odnotowane i czy samochód był regularnie serwisowany?
4. Czy samochód był eksploatowany w trudnych warunkach, które wpływają na skrócenie okresu przeglądu?
5. Czy stan ogólny napinacza paska, rolek napinających i prowadzących oraz kół pasowych jest bez zarzutu? Czy pozostałe elementy, które mają związek z paskiem zębatym, np. wałki rozrządu, pompa wodna, pompa układu wspomagania itd., są w dobrym stanie technicznym i nie skrócą żywotności nowego paska zębatego?
6. Czy ogólny wygląd paska zębatego jest na tyle dobry, że można wykluczyć jego uszkodzenie do czasu następnej wizyty w warsztacie?
7. Należy wziąć pod uwagę uszkodzenie silnika w razie uszkodzenia paska zębatego i wynikające z tego koszty. Jeżeli silnik jest typu kolizyjnego, rezultatem może być znaczące i kosztowne uszkodzenie.
8. Koszty wymiany paska zębatego są znacznie mniejsze niż koszty powstałe w wyniku uszkodzenia silnika po pęknięciu paska. Należy poinformować o tym klienta.
9. W razie wątpliwości dotyczących stanu paska zębatego należy zaproponować klientowi jego wymianę.
10. Zbadać, czy samochód eksploatowany był w trudnych lub niesprzyjających warunkach, takich jak:
- jazda jako taksówka,
- ciągła jazda „od domu do domu” (przedstawiciele handlowi, akwizycja),
- częsta jazda na krótkich odcinkach przy zimnym silniku i niskich temperaturach zewnętrznych,
- eksploatacja w gorącym klimacie, przy temperaturach często wyższych niż 30°C,
- eksploatacja w zimnym klimacie, przy temperaturach często niższych niż -15°C,
- eksploatacja na terenach o silnym zapyleniu,
- ciągłe holowanie przyczepy,
- częsta jazda po autostradach,
- stosowanie paliwa lub oleju niskiej jakości.
[gallery] [img]18086

Komentarze (1)

dodaj komentarz
  • ~ 768446721 1 ponad rok temu dalej nie wiem! czy kształt zębów paska jest przypisany do nr. paska
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
do góry strony