Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  06.05.2016, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Dostawca Preferowany – po raz piąty w AD Polska

To już piąta edycja programu Dostawca Preferowany. Na inauguracji spotkali się przedstawiciele producentów części zaangażowani w program oraz pracownicy AD Polska.

- Konferencja jest tylko częścią całego programu. To forum, na którym nasi pracownicy mogą usłyszeć więcej o tym, co słychać u poszczególnych producentów, na co powinni zwrócić uwagę w ich ofercie – mówi Piotr Stopczyk, prezes zarządu AD Polska.

Program opiera się na trzech filarach.

- Po pierwsze, produkty Dostawców Preferowanych są polecane klientom przez naszych sprzedawców w pierwszej kolejności. Po drugie, stany magazynowe tych produktów w każdym naszym oddziale są utrzymywane w najszerszej możliwej gamie, tak żeby były dostępne na każde zamówienie klientów. Ostatnim elementem są działania wizerunkowe pod wspólną nazwą „Dystrybucja jakości” – wylicza Dawid Cieśla, dyrektor marketingu i sprzedaży – Polska zachodnia w AD Polska.

Tegoroczne nowości to dwie grupy produktowe: termostaty i akcesoria. Dostawcą Preferowanym termostatów została firma Gates, której produkty rekomendowane są także w grupie części układu rozrządu. Z kolei Dostawcą Preferowanym akcesoriów jest firma Amtra z jej produktami marki Moje Auto. Po rocznej przerwie na pozycję Dostawcy Preferowanego w sprzęgłach wróciła firma Valeo. Dostawcą Preferowanym w filtrach została marka Fram, a w wycieraczkach – Champion.

Pięć lat programu Dostawca Preferowany ma widoczny wpływ na relacje z klientami i dostawcami AD Polska. Znacznie wzrosła świadomość na temat preferowanych marek wśród pracowników filii dystrybutora, w czym bardzo pomagają szczegółowe informacje na ten temat dostarczane sprzedawcom przez centralę. Z kolei żywe zainteresowanie klientów potwierdzają pytania, gdy tylko zobaczą zmiany w logo na tablicach informacyjnych czy choćby strojach pracowników filii AD Polska.

Federal-Mogul, producent marki Champion, wchodząc do programu Dostawca Preferowany, musiał spełnić określone oczekiwania.

- Wymagało to pewnych dodatkowych działań i wydatków, ale uważamy, że jest to tego warte i dystrybucja naszych wyrobów na tym zyska. Do tej pory na rynku nie osiągnęliśmy maksimum możliwości tych naszych marek i dlatego zdecydowaliśmy się podjąć współpracę z partnerem, który jest nią zainteresowany, który daje nam pewność wyjątkowej promocji – mówi Marcin Sochaczewski, dyrektor marketingu firmy Federal-Mogul w regionie.

Lepsza rozpoznawalność i bezpośrednie przełożenie oferty asortymentowej na rynek poprzez AD – to korzyści z uczestnictwa w programie, które na pierwszym miejscu wymienia Urszula Matusiak z Philipsa, będącego w programie od początku. Informacja o nowych produktach pojawia się w sieci AD Polska natychmiast i w większym zakresie, a same produkty są na półkach w filiach, a nie tylko w magazynach centralnych.

- Przez te lata zbudował się między nami a dystrybutorem układ partnerski, który gwarantuje nam marże i wielkość sprzedaży. Wymaga to elastyczności także z naszej strony, uczestniczymy w akcjach i programach proponowanych przez AD. Nasze żarówki stanowią 80 proc. oferty sieci AD Polska. To dużo daje, co widzimy po wzroście obrotów. Przez trzy lata uzyskiwaliśmy wzrosty sprzedaży na poziomie 30 proc. rocznie – mówi Urszula Matusiak.

Tę sytuację na pewno ułatwiał lepszy dostęp do 15 tysięcy klientów firmy AD Polska, a dane dystrybutora pokazują, że Dostawcy Preferowani średnio notują o 15 proc. wyższy roczny wzrost sprzedaży w porównaniu do wzrostu sprzedaży AD Polska.

Równie długi staż współpracy z AD Polska ma producent amortyzatorów KYB, który Dostawcą Preferowanym jest od pierwszej edycji programu. Radosław Pałka, dyrektor firmy na Europę Wschodnią widzi wyraźną różnicę w pozycji oraz dynamice sprzedaży marki przed rozpoczęciem programu i obecnie.

- Decyzja o uczestniczeniu w programie wyszła ze zmian zachodzących w rynku – mówi. - Na rynkach Europy Środkowej amortyzatory sprzedaje się częściej niż w Europie Zachodniej, bo samochody są tu starsze, a stan dróg gorszy. Można powiedzieć, że trzy razy częściej wymienia się amortyzator. Tymczasem dystrybutorzy oferują wiele marek amortyzatorów. Bycie Dostawcą Preferowanym daje szansę na wyróżnienie KYB.

Tegoroczna edycja programu Dostawca Preferowany wspierana jest przez nowy system premiowy dla klientów oraz konkurs dla warsztatów SuperMechanikAD. Klienci kupujący produkty Dostawców Preferowanych mogą zarobić więcej i szybciej osiągnąć cele sprzedażowe w systemie premiowym, co jest dodatkową formą wsparcia sprzedaży tych produktów.

Konkurs SuperMechanikAD będzie przebiegał dwuetapowo. W pierwszym chętni będą rozwiązywali zadania testowe na stronie internetowej. Najlepsza setka serwisów przejdzie do kolejnego etapu. Po kwalifikacjach czołowa dziesiątka będzie walczyła o jedno z dwóch miejsc w finale. Tam będą musieli usunąć usterkę w Oplu Astrze – kto zrobi to pierwszy, ten odjedzie naprawionym samochodem do domu.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony