Krótka i długa śruba zamykająca. W pojazdach z ręczną skrzynią biegów dodatkowe przyłącze pozostaje nieużywane
W niektórych modelach BMW w nowych chłodnicach chłodziwa należy montować krótką lub długą śrubę zamykającą w zależności od wersji skrzyni biegów.
Niektóre chłodnice chłodziwa do pojazdów BMW mogą być stosowane w różnych kombinacjach pojazdu i skrzyni biegów. Właśnie dlatego chłodnice te są dostarczane z dwiema śrubami zamykającymi o różnej długości. Podczas montażu należy bardzo uważać, aby zamontować właściwą śrubę – w ten sposób można uniknąć uszkodzeń.
Warianty
Chłodnice chłodziwa są zawsze dostarczane z dwiema śrubami zamykającymi i uszczelkami. W zależności od zastosowania trzeba zamontować właściwą śrubę w dolnej części chłodnicy chłodziwa lub śruba jest już zamontowana.
Należy przy tym przestrzegać następujących zasad:
- Krótka śruba zamykająca jest przeznaczona do pojazdów z ręczną skrzynią biegów.
- Długa śruba zamykająca jest przewidziana do pojazdów z automatyczną skrzynią biegów i chłodnicą oleju.
Jeśli krótka śruba zamykająca zostanie użyta w pojeździe z automatyczną skrzynią biegów, może dojść do poważnych uszkodzeń. W takim przypadku dodatkowe przyłącze do chłodnicy oleju pozostanie zamknięte i przepływ chłodziwa do chłodnicy oleju przekładniowego będzie niemożliwy.
Natomiast jeśli długa śruba zamykająca zostanie zamontowana w pojeździe z ręczną skrzynią biegów, nastąpi wyciek chłodziwa z nieużywanego przyłącza chłodnicy oleju.
Modele chłodnicy z dwiema śrubami
CR 455 000S / CR 1083 000S / CR 1088 000S CR 1084 000S / CR 1085 000S / CR 1162 000S CR 1086 000S / CR 1087 000S / CR 1393 000S
Ważne! Zasadniczo uszczelki należy wymienić i zwilżyć przed montażem czystym chłodziwem, aby uniknąć uszkodzeń spowodowanych montażem na sucho.
Komentarze (1)