Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  30.04.2012, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Elektryczne hamulce postojowe TRW (EPB) na rynku północnoamerykańskim

 

System EPB spełnia funkcje zarówno konwencjonalnego hamulca hydraulicznego, działając jak standardowy hamulec nożny, jak i hamulca elektrycznego, wykorzystywanego w czasie parkowania i hamowania awaryjnego.

Pierwszy opracowany przez TRW zintegrowany zacisk systemu EPB pojawił się na rynku w 2001 roku. Na rok 2013 firma zaplanowała wprowadzenie na rynek Ameryki Północnej nowego modelu EPB, oferującego szeroką gamę sprawdzonych i rozszerzonych funkcji. Najnowsze systemy EPB wyposażone będą m.in. w elektroniczny układ sterujący (ECU) 5. generacji.

- Prezentowana przez TRW technologia EPB wykracza daleko poza zwykłą funkcję utrzymania pojazdu w miejscu - mówi Seth Ravndal, główny inżynier systemów EPB w Ameryce Północnej. - Jako że opiera się ona na elektronice, może być zintegrowana z innymi działającymi w pojeździe systemami.

Dzięki wykorzystaniu przewodów elektrycznych i przełączników zamiast typowego pedału lub dźwigni ręcznej, system EPB pozwala na większą swobodę projektowania wnętrza pojazdu oraz stanowi znaczne udogodnienie w czasie jego codziennego użytkowania. Jako atuty wymieniane są też niewielka ilość miejsca potrzebna do montażu oraz znacznie mniejsza w porównaniu do konwencjonalnych systemów hamulca postojowego waga.

Jedną z funkcji EPB jest opcja automatycznego zaciągnięcia hamulca - w przypadku gdy kierowca wysiądzie z pojazdu pozostawiając go na biegu, system EPB aktywuje się automatycznie w momencie otwarcia przez kierowcę drzwi lub odpięcia klamry pasów bezpieczeństwa. System posiada również niezwykle przydatną w czasie jazdy w korku funkcję, która utrzymuje pojazd w miejscu bez konieczności ciągłego wciskania pedału hamulca.

 

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony