Często mniejsze pojazdy są jeszcze na tylnej osi wyposażone w hamulce bębnowe, które nie są kompatybilne z hamulcem postojowym EPB. Natomiast przednia oś wyposażona jest już w hamulce tarczowe, dla których TRW oferuje nowo opracowany system EPB. Tak jak konwencjonalne EPB dla osi tylnej, system może być zainstalowany na przedniej osi pojazdu. Przednie zaciski hamulcowe trzeba jedynie nieznacznie zmodyfikować, a niezbędne elementy elektroniczne i software są już zintegrowane z urządzeniem kontroli ESC. Dzięki integracji z ABS/ESC zwiększa się bezpieczeństwo w sytuacji nagłego hamowania, gdyż na przykład w przypadku awarii hydrauliki, EPB zapewnia niezbędną siłę hamowania wymuszając zatrzymanie pojazdu. Ponadto, można EPB integrować z innymi funkcjami bezpieczeństwa czy komfortu, jak: pomoc przy stromym podjeździe, elektronicznie sterowane hamowania (Electronically Controlled Deceleration – ECD), zapobieganie stoczeniu się pojazdu czy funkcja „Stop-and-Go“.
Josef Pickenhahn, Vice President Braking Engineering przy TRW powiedział dla „Krafthand”, że “w porównaniu z konwencjonalnym hamulcem ręcznym EPB jest tańszy i lżejszy od tylnego hamulca bębnowego, gdyż w technologii EPB nie potrzebne są już klocki hamulcowe, mechaniczne złącza, kable na tylnej osi, dźwignia hamulca czy pedał”.
Więcej informacji: www.trw.de
Komentarze (0)