Włóknina filtra kabinowego ma odpowiednio dobraną przepustowość powietrza, które zatrzymuje kurz, zanieczyszczenia i pyłki. Biorąc pod uwagę, że w ciągu godziny przez filtr przepływa do 300 m3 powietrza, można bez problemu zrozumieć, dlaczego już po roku lub 15 tys. km przebiegu filtr osiąga „punkt saturacyjny", czyli zmniejszenie przepustowości o 75 proc. w stosunku do nowego wkładu. Jeśli w tym momencie nie wymieni się filtra, nastąpi zablokowanie dopływu powietrza z zewnątrz do kabiny pojazdu. Zablokowany filtr, to także ogromne przeciążenie silnika dmuchawy, a w skrajnym przypadku nawet jego przegrzanie.
Przekrój filtra kabinowego Bosch z węglem aktywnym:
1) Filtr wstępny zatrzymuje największe cząstki pyłów i brudu.
2) Mikrowłówknina oddziela pyłki roślin i bakterie.
3) Warstwa wzmacniająca dba o optymalny kształt filtra i jego stabilne zamocowanie.
4) Węgiel aktywny separuje nieprzyjemne zapachy i szkodliwe substancje gazowe.
Fot. Bosch
Strona 2 z 2
Komentarze (0)