Na rynku spotkać można dwa rodzaje filtrów kabinowych. Standardowe (polenowe) zatrzymują większość pyłków i cząstek zawieszonych w powietrzu. Jednocześnie odfiltrowują zanieczyszczenia, bakterie i sadze, znacznie zmniejszając w ten sposób niebezpieczeństwo wystąpienia alergii, infekcji lub rozdrażnienia u użytkowników pojazdu.
Dostępne są też rozwiązania z aktywnym węglem. - Dzięki zastosowaniu w nich dodatkowej warstwy wykonanej z węgla aktywnego, wychwytują one do 80% szkodliwych gazów i nieprzyjemnych zapachów (np. spalin) zachowując jenocześnie cechy filtrów standardowych - informują przedstawiciele marki Eurorepar, posiadającej w swojej ofercie takie produkty.
Kabinowe filtry przeciwpyłkowe chronią wnętrze pojazdu przed pyłkami i innymi zanieczyszczeniami. Wraz ze skraplaniem się wody w filtrze, znajdujące się w nim zanieczyszczenia i bakterie mogą wywoływać podrażnienia i uczucie bólu gardła. Zaleca się wymianę filtra co 15 000 km (lub co rok), ale nie rzadziej niż raz na dwa lata.
W aglomeracjach miejskich filtry kabinowe są narażone na szybsze zatykanie się z powodu dużej ilości zanieczyszczeń związanych z dużym ruchem miejskim. Z kolei na obszarach pozamiejskich i rolniczych obecność pyłków oraz cząstek nawozów sztucznych zwiększa ryzyko wywołania podrażnień układu oddechowego.
Licząca 211 referencji (z których 180 dedykowanych jest do innych marek niż te z Grupy PSA) gama przeciwpyłkowych filtrów kabinowych EUROREPAR pozwala obsługiwać ponad 94 % pojazdów poruszających się po drogach Europy. Eurorepar oferuje filtry standardowe oraz z aktywnym węglem.
Komentarze (0)