Marki Audi i Porsche połączyły siły, aby opracować wspólną rodzinę silników benzynowych nowej generacji. Nowe jednostki to widlasta „szóstka” i „ósemka” w technologii TFSI. Silniki zadebiutują w nowej odsłonie samochodu Porsche Panamera do końca roku 2016. Tak wydajne silniki potrzebują wydajnego filtra oleju. Ten dostarczy firma Sogefi.
Opracowany przez Sogefi filtr wykonany jest z termotworzywa z dużą domieszką wzmacniających włókien szklanych. Umieszczony w pobliżu sprężarek moduł filtracyjny został zaprojektowany z najwyższą starannością tak, aby zapewnić optymalną wytrzymałość w ekstremalnych warunkach pracy.
Bliższe spojrzenie na nowy system filtracji oleju ujawnia dalsze cechy determinujące jego przeznaczenie do silników o zacięciu sportowym: obudowa z tworzywa sztucznego dla najwyższej wydajności i wytrzymałości, ekologiczny wkład filtracyjny również wykonany z tworzywa jest lżejszy niż gdyby był wykonany z metalu co umożliwia oszczędności paliwa. Co więcej wkład w 100% nadaje się do recyklingu.
Filtr oleju został zaprojektowany w oparciu o unikalne narzędzia wymiarowania, tak więc jego wydajność w czasie całego cyklu pracy jest gwarantowana. Moduł posiada zintegrowane złącze oleju do sprężarki, obudowę wykonaną z miedzi i stali oraz automatyczny zawór spustowy dla czystej wymiany filtra.
Sogefi pozostaje dostawcą pierwszego wyboru dla Audi, jako że to właśnie w pojazdach Audi Q7, A8, a także Porsche Panamera i Cayenne oraz VW Touareg będzie montowany filtr oleju Sogefi przeznaczony do silnika 4,0 V8 TDI.
To także dobra wiadomość dla aftermarketu, gdzie rzeczone filtry pierwszomontażowe będą wkrótce dostępne pod markami Sogefi oferując identyczną jakość, wydajność i niezawodność.
Komentarze (0)