Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  01.02.2021, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Grzechot, brak mocy, problemy z zawieszeniem. Oto warsztatowe historie

Autodata – zaufany światowy lider w zakresie informacji technicznych – udostępnia czytelnikom „Nowoczesnego Warsztatu” rozwiązania powszechnych problemów występujących we współczesnych samochodach.

Peugeot 3008
W napędzie hybrydowym nie włącza się tryb „READY” i silnik nie uruchamia się
Pytanie: Po naprawie karoserii do naszego warsztatu na samochodzie pomocy drogowej trafił Peugeot 3008 z 2012 roku, w którym pojawił się problem z napędem hybrydowym. Mianowicie nie włącza się tryb „READY” i silnik nie uruchamia się. Nie specjalizujemy się w naprawach pojazdów o napędzie hybrydowym, więc mamy wątpliwości, czy powinniśmy się zająć naprawą tego pojazdu. Jak moglibyśmy się zabrać za usunięcie usterki?
Odpowiedź: Opisana usterka, dotycząca modeli Peugeot 3008 z napędem hybrydowym, jest nam znana. Może być ona naprawiona przez kompetentnego mechanika, ale radzimy, aby personel pracujący przy pojazdach z napędem hybrydowym był odpowiednio wyszkolony do wykonywania wymaganych czynności. Podczas pracy przy obwodach wysokiego napięcia i ich elementach należy przestrzegać zasad bezpieczeństwa. Na podstawie opisanych symptomów wydaje nam się, że przyczyną usterki jest nieodpowiednio zamontowane urządzenie odłączające zestaw akumulatorów napędu hybrydowego. Urządzenie odłączające zestaw akumulatorów napędu hybrydowego musi być prawidłowo zamontowane (rys. 1). Powinno to zaradzić usterce.


Seat Leon
Nietypowe odgłosy z zawieszenia przednich kół podczas manewrowania

Pytanie: Mamy problem ze znalezieniem źródła nietypowych odgłosów dochodzących z przedniego zawieszenia w aucie marki Seat Leon z 2013 roku w trakcie manewrowania. Słyszeliśmy odgłosy podczas jazdy próbnej, ale nie możemy odtworzyć hałasu, gdy samochód jest w warsztacie. Czy wiecie, co może być przyczyną występowania takiego odgłosu?
Odpowiedź: Znany jest nam problem występowania nietypowego odgłosu w modelach leon bez aktywnego układu zawieszenia. Przyczyną występowania odgłosu jest nadmierne tarcie pomiędzy osłoną trzpienia tłumika amortyzatora z przodu i ogranicznikiem amortyzatora. Nałóż smar silikonowy, dostępny w dziale części Seat, na powierzchnie styku osłony trzpienia tłumika amortyzatora i ogranicznika amortyzatora (rys. 2.1). Po zakończeniu naprawy powinno się wykonać jazdę próbną, aby upewnić się, że usterka została naprawiona.


Subaru XV
Ograniczona praca silnika, brak mocy i wyciek oleju silnikowego
Pytanie: Mamy problem z samochodem marki Subaru XV 1,6 z 2013 roku. Występujące usterki obejmują ograniczoną pracę silnika, brak mocy i wyciek oleju silnikowego z przedniej części silnika. Wykonaliśmy podstawowe czynności kontrolne układów paliwa i powietrza, sprawdziliśmy, czy zostały zapisane kody usterek, ale niczego nie znaleźliśmy. Czy wiecie, jak zabrać się za naprawę tego samochodu?
Odpowiedź: Tak, jest nam znana usterka, która powoduje opisane symptomy. Jej przyczyną jest przeciek oleju silnikowego do złącza wielostykowego wiązki przewodów przestawiacza wałka rozrządu spowodowany nieszczelnością przestawiacza wałka rozrządu. Usterka ta dotyczy kilku modeli subaru z kodami silnika FB16/FB20/FB20 DIT/FB25/FB25A. Sprawdź złącze wielostykowe wiązki przewodów przestawiacza wałka rozrządu pod kątem zabrudzenia olejem. W razie potrzeby oczyść lub wymień styki przewodu. Jeżeli występują ślady oleju silnikowego, sprawdź numer produkcyjny na przestawiaczu wałka rozrządu (rys. 3.1). Jeżeli pięć pierwszych cyfr numeru produkcyjnego to liczba mniejsza niż 17158, zamontuj nową wersję przestawiacza wałka rozrządu. Po zakończeniu naprawy powinno się wykonać jazdę próbną, aby sprawdzić, czy usterka została naprawiona.


Subaru Forester
Odgłos grzechotu spod pojazdu podczas jazdy
Pytanie: W aucie naszego klienta marki Subaru Forester 2,0 z 2013 roku słychać odgłosy grzechotu spod pojazdu podczas jazdy. Słyszeliśmy je w trakcie jazdy próbnej, ale po powrocie do warsztatu nie możemy znaleźć przyczyny ich występowania. Czy ktoś już kiedyś zgłaszał problem z takim odgłosem?
Odpowiedź: Tak, znany nam jest problem z odgłosem grzechotu występujący w Subaru Forester. Jego przyczyną jest najprawdopodobniej uderzanie przewodu paliwa o zbiornik. Przyklej taśmę filcową, dostępną w dziale części Subaru, do przewodu paliwa w pokazany sposób (rys. 4). Po zakończeniu naprawy wykonaj jazdę próbną, aby upewnić się, że usterka została usunięta. 

Więcej na: www.autodata-group.com

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony