Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  10.02.2023, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Grzechot, szlifowanie, biegi nie włączają się - problemy i ich rozwiązania

Autodata, wiodący dostawca informacji technicznych w branży motoryzacyjnej, udostępnia sprawdzone przez producentów rozwiązania częstych problemów występujących w pojazdach. 

Citroën DS4
Wybrane biegi przekładni nie włączają się

Pytanie: W naszym warsztacie znajduje się Citroën DS4 z 2012 roku, w którym występuje problem z sekwencyjną przekładnią ręczną – wybrane biegi nie włączają się. Sporadycznie nie działa również rozrusznik. Wykonaliśmy podstawowe czynności kontrolne przewodów, lecz nie znaleźliśmy przyczyny problemu. Czy wiecie, jak zabrać się za naprawę tego samochodu?
Odpowiedź: Tak, mieliśmy już do czynienia z opisanymi symptomami, a ich przyczyną jest słabe połączenie z masą obudowy skrzyni biegów i uszkodzony z powodu korozji punkt masy podwozia. Wymontuj akumulator i wspornik akumulatora. Zidentyfikuj i sprawdź stan punktu masy podwozia obok akumulatora (rys. 1.1). Sprawdzić przewód i punkt masy. Oczyść punkt masy podwozia. Oczyść lub dokręć punkt masy akumulatora na obudowie przekładni. Ponownie zamontuj akumulator i wspornik akumulatora. Powinno to zaradzić usterkom.

Fiat 500
Intensywny zapach z wnętrza pojazdu

Pytanie: W ramach przeglądu w naszym warsztacie znajduje się Fiat 500 1,2, we wnętrzu którego unosi się intensywny zapach. Zdaje się on pochodzić z przedziału silnikowego. Silnik jest czysty i suchy, bez widocznych śladów przecieku oleju lub płynu chłodniczego. Sprawdziliśmy także układ wydechowy pod kątem przecieku, przeprowadziliśmy test emisji spalin, ale niczego nie wykryliśmy. Czy macie jakieś pomysły?

Odpowiedź: Wiadomo nam, że opisany problem występuje w kilku modelach marki Fiat, a jego przyczyną jest popękany lub uszkodzony wąż odpowietrzający przestrzeni korbowej. Wymontuj obudowę filtra powietrza, aby uzyskać dostęp do węży odpowietrzających przestrzeni korbowej. Sprawdź je pod kątem uszkodzeń i w razie potrzeby wymień (rys. 2.1 i 2.2). Powinno to wyeliminować problem zapachu we wnętrzu samochodu.

Ford S-Max
Odgłos szlifowania z przodu pojazdu podczas jazdy

Pytanie: W aucie naszego klienta marki Ford S-Max z 2014 roku podczas jazdy słychać odgłos szlifowania dochodzący z przodu pojazdu. Słyszeliśmy go podczas jazdy próbnej, ale nie zlokalizowaliśmy źródła usterki w warsztacie. Czy mieliście do czynienia z takim odgłosem?
Odpowiedź: Opisany odgłos szlifowania występuje w kilku modelach marki Ford, a jego przyczyną jest zużyte łożysko oporowe pośredniego wałka napędowego. Zamontuj nowe łożysko oporowe pośredniego wałka napędowego (rys. 3). Wymień nakrętki i uchwyt łożyska. Wykonaj jazdę próbną, aby upewnić się, że usterka została usunięta.

BMW X1
Odgłos grzechotu dochodzący z przodu pojazdu podczas jazdy z niską prędkością po nierównej nawierzchni

Pytanie: Nasz klient posiada samochód marki BMX X1 z 2016 roku i skarży się na odgłos grzechotu dochodzący z przodu pojazdu podczas jazdy z niską prędkością po nierównej nawierzchni. Słyszeliśmy ten odgłos podczas jazdy próbnej, ale nie jesteśmy w stanie zlokalizować jego źródła, sprawdzając wizualnie samochód na rampie. Czy spotkaliście się wcześniej z takim odgłosem?
Odpowiedź: Tak, znany nam jest problem z odgłosem grzechotu występujący w kilku modelach BMW, w tym w X1. Jest on spowodowany wadliwą konstrukcją listwy zębatej elektrycznego układu wspomagania kierowania. Sprawdź kod daty produkcji na listwie zębatej układu wspomagania kierowania (rys. 4). Jeżeli widnieje tam data produkcji 01.02.2015-30.06.2015, zamontuj nową wersję listwy zębatej elektrycznego układu wspomagania kierowania. Sprawdź geometrię przedniego zawieszenia i w razie potrzeby ustaw. Wykonaj jazdę próbną, aby sprawdzić, czy usterka została naprawiona.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony