Pytanie: W naszym warsztacie znajduje się Honda CR-V 2,2 iCDTi z 2006 roku, w której słychać odgłosy klikania dochodzące z przedniego łożyska alternatora. Niedawno wymieniliśmy łożysko z powodu tej samej usterki, ale pojawiła się ona ponownie. Czy wiecie, co może być przyczyną częstego występowania takiej usterki?
Autodata, wiodący dostawca informacji technicznych w branży motoryzacyjnej, udostępnia sprawdzone przez producentów rozwiązania częstych problemów występujących w pojazdach. Oto odpowiedź w tym przypadku:
Odpowiedź: Tak, spotkaliśmy się już wcześniej z problemem występowania odgłosów klikania w kilku modelach marki Honda z kodami silnika N22A1/N22A2. Przyczyną występowania tych odgłosów jest przedwczesne zużycie przedniego łożyska alternatora spowodowane nadmiernym naprężeniem paska napędowego. Wymontuj alternator. Wymień przednie łożysko alternatora. Wymontuj i zutylizuj rolkę prowadzącą paska napędowego dodatkowych podzespołów). Rolka prowadząca nie będzie już potrzebna. Zamontuj nowy pasek napędowy dodatkowych podzespołów i upewnij się, że został prawidłowo poprowadzony.
Komentarze (0)