Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  15.03.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Jego konstrukcja umożliwia korzystanie z efektu Boost – dodatkowego, chwilowego zwiększenia mocy przy większym na nią zapotrzebowaniu. Funkcja ta realizowana jest w wyniku współpracy klasycznego silnika spalinowego z elementami hydraulicznymi oraz akumulatora ciśnieniowego z azotem. System hybrydowy oferuje wspomaganie silników benzynowych lub Diesla w obszarze, w którym nie mogą one pracować z optymalną efektywnością.

image_gallery

Koncepcja Powersplit umożliwia korzystanie z różnych rodzajów napędu, np. krótkie odcinki pokonywać można wykorzystując tylko napęd hydrauliczny i zgromadzoną w nim energię. W tym przypadku silnik spalinowy jest wyłączony, a samochód nie emituje spalin. Przy trasach dłuższych lub przy większej prędkości siłę napędową zapewnia silnik spalinowy. Obydwa rodzaje napędu można także łączyć. Wykorzystywana jest wtedy zarówno energia systemu hydraulicznego, jak i ta pochodząca ze spalania paliwa. Dodatkowo dostępny jest także efekt Boost.

W nowym, europejskim cyklu jezdnym możliwa oszczędność paliwa wynosi do 30%, a w cyklu miejskim – do 45%. Napęd alternatywny umożliwia znaczne zwiększenie kilometrażu. Większa efektywność jest zasługą optymalizacji współpracy obydwu układów napędowych.

image_gallery

Dodatkowo system hybrydowy pozyskuje energię, która w normalnych warunkach byłaby tracona. System hydrauliczny umożliwia szybkie doładowanie akumulatora hydraulicznego podczas hamowania. Energia kinetyczna pojazdu, którą redukujemy w czasie hamowania, przekształcana jest w energię hydrauliczną, gromadzoną w akumulatorze ciśnieniowym. W normalnych warunkach energia ta byłaby tracona w postaci ciepła towarzyszącego tarciu klocków hamulcowych. Zalety napędu hybrydowego widoczne są także przy jeździe ze stałą prędkością. Silnik może pracować w optymalnym zakresie efektywności, a równocześnie pewien nadmiar mocy wykorzystywany jest do ładowania akumulatora hydraulicznego.

GALERIA ZDJĘĆ

Hydrauliczny napęd hybrydowy Bosch
Hydrauliczny napęd hybrydowy Bosch

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony