Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  15.03.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Hydrauliczny napęd hybrydowy Bosch

Jego konstrukcja umożliwia korzystanie z efektu Boost – dodatkowego, chwilowego zwiększenia mocy przy większym na nią zapotrzebowaniu. Funkcja ta realizowana jest w wyniku współpracy klasycznego silnika spalinowego z elementami hydraulicznymi oraz akumulatora ciśnieniowego z azotem. System hybrydowy oferuje wspomaganie silników benzynowych lub Diesla w obszarze, w którym nie mogą one pracować z optymalną efektywnością.

image_gallery

Koncepcja Powersplit umożliwia korzystanie z różnych rodzajów napędu, np. krótkie odcinki pokonywać można wykorzystując tylko napęd hydrauliczny i zgromadzoną w nim energię. W tym przypadku silnik spalinowy jest wyłączony, a samochód nie emituje spalin. Przy trasach dłuższych lub przy większej prędkości siłę napędową zapewnia silnik spalinowy. Obydwa rodzaje napędu można także łączyć. Wykorzystywana jest wtedy zarówno energia systemu hydraulicznego, jak i ta pochodząca ze spalania paliwa. Dodatkowo dostępny jest także efekt Boost.

W nowym, europejskim cyklu jezdnym możliwa oszczędność paliwa wynosi do 30%, a w cyklu miejskim – do 45%. Napęd alternatywny umożliwia znaczne zwiększenie kilometrażu. Większa efektywność jest zasługą optymalizacji współpracy obydwu układów napędowych.

image_gallery

Dodatkowo system hybrydowy pozyskuje energię, która w normalnych warunkach byłaby tracona. System hydrauliczny umożliwia szybkie doładowanie akumulatora hydraulicznego podczas hamowania. Energia kinetyczna pojazdu, którą redukujemy w czasie hamowania, przekształcana jest w energię hydrauliczną, gromadzoną w akumulatorze ciśnieniowym. W normalnych warunkach energia ta byłaby tracona w postaci ciepła towarzyszącego tarciu klocków hamulcowych. Zalety napędu hybrydowego widoczne są także przy jeździe ze stałą prędkością. Silnik może pracować w optymalnym zakresie efektywności, a równocześnie pewien nadmiar mocy wykorzystywany jest do ładowania akumulatora hydraulicznego.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony