Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  02.08.2021, ~ Administrator - ,   Czas czytania 6 minut

Instrukcja montażu: kierunkowe klocki hamulcowe
Strona 2 z 2

· Usunięcie całej rdzy ze wspornika zacisku.
· Naniesienie środka czyszczącego do hamulców w aerozolu na śruby zacisków i sprawdzenie, czy elementy nie są skorodowane (w przypadku korozji należy je wymienić).
· Wymianę klipsów mocujących i wszelkich innych zużytych elementów hamulca.
· Nasmarowanie śrub i montaż nowych gumowych osłon.
· Usunięcie rdzy i zanieczyszczeń z piasty koła za pomocą tarczy polerskiej zamocowanej na wiertarce.
· Oczyszczenie nowych tarczy i naniesienie zapobiegawczo środka czyszczącego do hamulców w aerozolu. Zaleca się także umycie elementów szczotką ze sztywnym włosiem w gorącej wodzie z mydłem, a następnie ich dokładne osuszenie.

7. MONTAŻ

Nasuń tarczę na piastę i wyrównaj otwór na śrubę mocującą tarczę z gwintowanym otworem w piaście. Dokręć śrubę (zgodnie z instrukcją obsługi), nanieś odpowiedni środek zabezpieczający do gwintów na śruby wspornika zacisku i zamontuj wspornik zacisku.

Nanieś cienką warstwę smaru hamulcowego na tylną powierzchnię podkładek tłumiących, wsuń je na miejsce (patrz informacje powyżej dotyczące klocków hamulcowych z wycięciem fazowym i półksiężycowym) i zamontuj sprężyny. Zamontuj zacisk.

8. CZYNNOŚCI KOŃCOWE

W celu zakończenia montażu opuść samochód, aż opona zetknie się z podłożem. Ustaw klucz dynamometryczny na połowę wartości określonego momentu obrotowego (patrz instrukcja obsługi) i dokręć naprzemiennie nakrętki mocujące koło. Ustaw klucz na pełną wartość momentu dokręcania i ponownie naprzemiennie dokręć nakrętki. Opuść samochód i usuń podnośnik.

Następnie powtórz opisane czynności przy drugim hamulcu na tej samej osi. Zaleca się każdorazowo wymianę klocków hamulcowych przy obu kołach na tej samej osi.

Kontrola jest również ważna. Przy wyłączonym silniku kilkakrotnie wciśnij pedał hamulca, aż będzie wyczuwalny opór. Następnie przeprowadź jazdę próbną – z małą prędkością – aby upewnić się, że klocki hamulcowe działają prawidłowo. Na koniec sprawdź w instrukcji obsługi, czy w danym modelu samochodu zalecany jest specjalny sposób docierania klocków hamulcowych.

Zawartość tego artykułu jest przeznaczona wyłącznie do celów informacyjnych i poglądowych i nie może zastąpić profesjonalnego doradztwa certyfikowanego serwisu naprawczego. W przypadku pytań lub wątpliwości związanych z opisanymi zagadnieniami zachęcamy do skorzystania z porady profesjonalnego serwisu naprawczego. Nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek straty lub szkody związane z wykorzystaniem publikowanych informacji.

O firmie Tenneco
Tenneco jest jednym z wiodących na świecie projektantów, producentów i sprzedawców produktów motoryzacyjnych dla producentów samochodów i dla klientów na rynku części zamiennych, z przychodami w roku 2020 w wysokości 15,4 miliarda dolarów. Zatrudniamy około 73 000 pracowników pracujących w ponad 270 lokalizacjach na całym świecie. Poprzez nasze cztery grupy biznesowe, Motorparts, Ride Performance, Clean Air i Powertrain, Tenneco napędza postęp w globalnej mobilności, dostarczając rozwiązania technologiczne dla zróżnicowanych rynków globalnych, w tym dla lekkich pojazdów, samochodów ciężarowych, terenowych, przemysłowych, sportów motorowych i rynku części zamiennych.

źródło: DRiV

Komentarze (1)

dodaj komentarz
  • ~ Voland 1 ponad rok temu W tym obszernym artykule zabrakło dolania płynu hamulcowego.
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
do góry strony