Na kształt i ciśnienie poduszki powietrznej wpływać będą dane z czujników, które przekażą informacje o gabarytach i wadze pasażera. Indywidualne dostosowanie poduszek jest o tyle ważne, gdyż w wyniku testów ADAC stwierdził, iż funkcjonowanie poduszek nie spełnia swojej funkcji, gdy waga czy wielkość pasażera odbiegają od normy - szczególnie narażone na kontuzje są drobne osoby. Nad Dual-Contour-Airbag pracuje Centrum Technologii dla systemów ochrony pasażerów w Alfdorf koło Stuttgartu. Rozpoczęcie produkcji seryjnej planuje na rok 2013.
TRW pracuje już od dawna nad indywidualnymi rozwiązaniami, jego aktywny system odpowietrzania "SAVe" jest już w produkcji seryjnej. W przypadku, gdy pasażer znajduje się zbyt blisko poduszki, specjalny wentyl zmniejsza ciśnienie, tak aby optymalnie dostosować jej „miękkość”. Inny przykład adaptacyjnego rozwiązania od TRW jest automatyczny ogranicznik siły, który znalazł zastosowanie w naprężeniu pasów i wykorzystywany jest w seryjnej produkcji Mercedesa E-klasy. System dostosowuje naciągnięcie pasa indywidualnie do gabarytów i wagi pasażera.
Komentarze (0)