Autodata – zaufany światowy lider w zakresie informacji technicznych – udostępnia czytelnikom „Nowoczesnego Warsztatu” rozwiązania powszechnych problemów występujących we współczesnych samochodach.
Mercedes-Benz klasa C
Lusterko wsteczne wibruje podczas jazdy
Pytanie: Podczas wykonywania przeglądu pojazdu klient wspomniał, że lusterko wsteczne wibruje podczas jazdy. Samochód, o którym mowa, to Mercedes-Benz klasy C z 2014 roku. Sprawdziliśmy lusterko wsteczne pod kątem złamanych klamer mocujących, ale nie zauważyliśmy żadnych nieprawidłowości.
Odpowiedź: Opisana usterka jest nam znana i występuje w kilku modelach marki Mercedes-Benz. Jej przyczyną jest nadmierny luz pomiędzy uchwytem lusterka wstecznego a górną belką poprzeczną przedniej szyby. Wymontuj lusterko wsteczne (rys. 1.1) i uchwyt lusterka wstecznego. Sprawdź tarczę tłumika drgań skrętnych, dostępną w dziale części Mercedes-Benz, pomiędzy uchwytem lusterka wstecznego a górną belką poprzeczną przedniej szyby (rys. 1.2). Sprawdź ponownie lusterko wsteczne. Wykonaj jazdę próbną, aby upewnić się, że usterka została naprawiona.
Mini Clubman
Sygnał dźwiękowy nie działa
Pytanie: W ramach przeglądu w naszym warsztacie znajduje się Mini Clubman z 2015 roku, którego właściciel zwrócił uwagę na niedziałający sygnał dźwiękowy. W pamięci usterek nie zapisano żadnych kodów usterek, a bezpiecznik jest w dobrym stanie.
Odpowiedź: Mieliśmy już zgłoszenia o niedziałającym sygnale dźwiękowym w kilku modelach mini wyprodukowanych od listopada 2013 r. Przyczyną usterki jest nieprawidłowo poprowadzona wiązka przewodów w kierownicy, co powoduje słabe połączenie z poduszką powietrzną kierowcy i z płytką mocującą układu sygnału dźwiękowego. Wymontuj moduł poduszki powietrznej kierowcy, zachowując odpowiednie środki ostrożności. Sprawdź wiązkę przewodów w kierownicy pod kątem uszkodzeń i w razie potrzeby napraw. Sprawdź, czy wiązka przewodów kierownicy jest prawidłowo poprowadzona we wskazanym miejscu (rys. 2.1) – nie powinna zawadzać o podwyższoną część kierownicy. Oczyść miejsca styku na płytce mocującej układu sygnału dźwiękowego (rys. 2.2). Sprawdź moduł poduszki powietrznej kierowcy. Zweryfikuj działanie sygnału dźwiękowego, aby upewnić się, czy usterka została usunięta.
Klapa tylna nie odblokowuje się po naciśnięciu przełącznika odblokowania
Pytanie: Jeden z naszych klientów posiada Opla Astrę-J z 2010 roku, w którym nie może otworzyć klapy tylnej po naciśnięciu przełącznika odblokowywania. Przeprowadziliśmy podstawowe czynności kontrolne, ale nie jesteśmy pewni, czy usterka dotyczy przełącznika odblokowania klapy tylnej, czy mechanizmu jej zamykania. Czy macie jakieś pomysły?
Odpowiedź: Opisana usterka, występująca w modelach Astra-J, jest nam znana, a jej przyczyną jest korozja spowodowana przeciekiem wody do przełącznika odblokowania klapy tylnej. Zdejmij obudowę przełącznika odblokowania klapy tylnej. Wymontuj i zutylizuj przełącznik odblokowania. Sprawdź nowy przełącznik odblokowania klapy tylnej w obudowie przełącznika odblokowania klapy tylnej. Nałóż odpowiedni smar, dostępny w dziale części Opel, na złącze wielostykowe przełącznika odblokowania klapy tylnej i podłącz do przełącznika odblokowania klapy tylnej. Nałóż odpowiedni środek uszczelniający, dostępny w dziale części Opel, na wewnętrzną powierzchnię obudowy przełącznika odblokowania klapy tylnej (rys. 3.1) i na przełącznik odblokowania klapy tylnej (rys. 3.2) w pokazany sposób. Sprawdź obudowę przełącznika odblokowania klapy tylnej. Sprawdź działanie przełącznika odblokowywania klapy tylnej, aby upewnić się, że działa prawidłowo.
Peugeot 3008
Świecą się różne lampki ostrzegawcze i wyświetlają się komunikaty ostrzegawcze na tablicy przyrządów
Pytanie: W naszym warsztacie znajduje się Peugeot 3008 z 2012 roku, w którym świecą się różne lampki ostrzegawcze, a na tablicy przyrządów wyświetlają się komunikaty ostrzegawcze. W pamięci usterek komputera sterującego zapisano kody usterek P16B1 i P16B2. Nie posiadamy informacji odnoszących się do tych kodów usterek i nie jesteśmy pewni, czy są one związane ze świecącymi się lampkami ostrzegawczymi. Prosimy o pomoc.
Odpowiedź: Zgłaszano nam już wcześniej wspomniane kody usterek, pojawiające się w modelach Peugeot 3008. Ich przyczyną jest przedostawanie się wody do złącza wielostykowego wiązki przewodów elementu wykonawczego przesłony żaluzjowej chłodnicy płynu chłodzącego silnika, co powoduje korozję. Wymontuj przedni zderzak. Wymontuj element wykonawczy przesłony żaluzjowej chłodnicy płynu chłodzącego silnika (rys. 4.1). Sprawdź, czy moduł przesłony żaluzjowej chłodnicy płynu chłodzącego silnika działa bez zakłóceń podczas ręcznego obsługiwania (rys. 4.2). W razie potrzeby napraw lub wymień uszkodzone elementy. Sprawdź złącze wielostykowe wiązki przewodów elementu wykonawczego przesłony żaluzjowej chłodnicy płynu chłodzącego silnika pod kątem korozji – w razie potrzeby napraw lub wymień. Zamontuj ponownie element wykonawczy przesłony żaluzjowej chłodnicy płynu chłodzącego silnika (rys. 4.1). Sprawdź przedni zderzak. Usuń kody usterek i wykonaj jazdę próbną, aby przekonać się, czy problem został rozwiązany.
Komentarze (1)